ST3500630NS Sata II probleem

Pagina: 1
Acties:

• Satfreak001
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-03-2025
ST3500630NS
Krijg deze schijf niet in Sata 300 modes, Zit geen jumper op (zoals het moet).

Contakt opgenomen met seagate, deze zegt dat dit een OEM schijf betreft, en dus van
hun geen ondersteuning krijg, op de schijf zelf staat geen OEM informatie, dus weet niet waar hij uit kwam. Is er ergens een mogenlijkheid om deze schijf op sata 300 te zetten.

Mijn andere schijf is een 3500630AS en deze doet het wel op sata 300, dus moet het aan de schijf liggen.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:00
Hmm, ik ken het verhaal. Seagate ES 500GB variant? Hiervan had ik der 3, 2X gewoon 1tje gekocht, en andere overgenomen van iemand. Deze bleek ook oem te zijn, garantie was dus niet echt mogelijk, schijf presteerde prima, maar hij wou niet op Sata 300 modus inderdaad. Draait hij bij jou wel NCQ? Dit deed de mijnu ook niet volgens mij.

Ik weet verder niet iets direct om er wat aan te doen, ook nooit echt na gezocht. er hingen 5X 500GB in Raid5, en deze presteerde prima. En deze heb ik net van de week vervangen door 5X 1TB schijfjes. De schijf heb ik nog wel thuis liggen, dus als je een oplossing vindt laat maar horen, is mijn broertje blij, maar ik ben bang dat je er weinig aan doet.

Overigens, prestatie verschil wat je haalt tussen sata 150 en sata 300 in minimaal

Specs!