Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02
Tja, ik wil zelf namelijk graag wel eens 'n workshop landschapsfotografie, natuurfotografie of straatfotografie .. maar waar kan ik dat het beste gaan doen :? Het probleem is namelijk, dat hier in Limburg nauwelijks (tenminste volgens Google) workshops gegeven worden... terwijl wij wel het mooiste landschap hebben :'(

Nu wilde ik eens even inventariseren, wie hier wel eens een workshop gedaan heeft, waar hij/zij dat gedaan heeft en hoe dat bevallen is!

Dus... komt ie maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De volksuniversiteit wil in verschillende steden nog weleens cursussen geven. Kijk eens in je gemeentegids (digitaal of echt papier).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:36
Idd, ik heb ook bij de Volksuniversiteit 2 workshops digitale fotografie gevolgd. Voor mij, als "leek", was het erg leerzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik ga toevallig net een weeek weg naar buitenkunst aan het drontermeer. Het lijkt me erg leerzaam, het gaat ook over landschapsfotografie.
Een vboordeel aan buitenkunst is dat je een week op een camping verblijft en dus een hele week bezig bent foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Deugtniet, wat kost je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Ehmm, 225 euro volgens mij. Ik weet het niet zeker want Mijn ouders betalen.
daarnaast denk ik ook dat ik nog 100 euro extra kwijt ben aan andere kosten.

Het is misschien erg veel, maar het is wel gewoon een week op een camping en je wordt goed bezig gehouden. Het is als het ware mijn vakantie.

[ Voor 0% gewijzigd door deugtniet op 25-07-2008 21:15 . Reden: typvoud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ja ach zoiets mag van mij best ook wel 'n paar centen kosten hoor. Je leert er immers goed van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Cursusje bij: http://www.fotoschool.nl/ ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die had ik al gezien ja, spijtig dat ze allebei minimaal 200km van me vandaan zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

National Geographic geeft af en toe ook workshops. En in de VS zijn er nog wel veel meer te vinden :) Zelf zit ik er aan te denken om in het najaar of in de winter naar de VS te gaan om een bepaalde workshop te volgen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat is zeker ook een optie maar dat zou ik dan wel combineren met een vakantie in de vs denk ik... Daarnaast speelt budget ook een rol, ben momenteel nog student dus heb nog niet het geld om dure workshops te volgen. national geografic hebben ook mooie expedities maar die kosten al snel 10000+ dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
De_Bastaard schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:57:
national geografic hebben ook mooie expedities maar die kosten al snel 10000+ dollar.
ach, met de huidige dollarkoers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

De_Bastaard schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:19:
Die had ik al gezien ja, spijtig dat ze allebei minimaal 200km van me vandaan zitten :p
Dat is standaard als je in Limburg woont. ;)
Heb je bij jou in de buurt geen fotoclub? Die organiseren ook regelmatig workshops voor leden, en vaak van betere kwaliteit dan de commerciele workshops. En met het Geuldal in de buurt heb je toch een prima plek voor landschapsfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:30

Sharky

Skamn Dippy!

ThunderNet schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:27:
National Geographic geeft af en toe ook workshops. En in de VS zijn er nog wel veel meer te vinden :) Zelf zit ik er aan te denken om in het najaar of in de winter naar de VS te gaan om een bepaalde workshop te volgen.
Die NG workshops zijn inderdaad interessant en het zijn vaak niet de eerste de beste die daar lesgeven alleen vind ik ze wel fors aan de prijs. Das een beetje jammer, anders had ik het allang een keer gedaan.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Fotoclubs zijn er wel hier, maar dat zijn meestal ouderen van 50+ ofzo :) Ik wil me graag verdiepen in fotografie, maar dan in gezelschap van jongeren waar je behalve fotografie nog eens wat mee kan gaan doen :)

Workshops zijn iig prijzig, en redelijk lastig te vinden. Expedities etc. lijken me leuk, maar die kosten ook al snel enorm veel geld! Misschien moet ik toch maar even wachten tot dat ik klaar ben met school....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je kan ook zelf in je eigen directe omgeving iets organiseren.
Zo heb ik een "eigen" fotoclub, dit zijn collega's van werk + een aantal vrienden.
Om de zoveel tijd spreken we dan wat af om foto's te schieten, waarbij we vooraf elkaars foto bekijken van de vorige keer.

Het helpt natuurlijk wel dat ik in de IT zit en dat het meerendeel techneuten zijn.
Niemand van ons schiet "Auto/P/scene" mode om het zo maar even te zeggen, het niveau is dan ook anders. Hierdoor leer je veel van elkaar en je kan elkaars lenzen lenen om uit te proberen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jep daar dacht ik ook al aan. Zal ook eens gaan zoeken naar mensen die daar interesse in hebben in mijn omgeving. Zelf ben ik ook geen leek meer hoor... Heb voor zover ik me kan herinneren nooit de auto stand gebruikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Dat over "auto" mode was niet specifiek naar jou gericht, laat dat duidelijk zijn.
Het ging erom: als ik in een groep zit waar iedereen op "auto" mode schiet, dan ben ik weg uit de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
GoT schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:15:
Dat over "auto" mode was niet specifiek naar jou gericht, laat dat duidelijk zijn.
Het ging erom: als ik in een groep zit waar iedereen op "auto" mode schiet, dan ben ik weg uit de groep.
Wat is er mis met Auto of P? er is zoveel meer achter een foto dan alleen die 3 stomme variabelen (iso, sluiter,diafragma) :S Vooral vroeger, met negatief film, was het al helemaal geen probleem om op P of AEvoorkeuze te schieten. Genoeg pro's die dit nog steeds doen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Timo op 27-07-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Dat was vroeger, maar we leven nu in het heden: "the digital age".
Het ging erom dat als je in een groep zit, dat je van elkaar leert. Als iedereen in een groep alleen maar "auto" schiet, denk ik niet dat ik ervan kan leren.

Ik heb een technisch achtergrond, ben zeer technisch ingesteld en (al zeg ik dat zelf) ook technisch onderlegd. Als je in een groep komt te zitten, waar het niet "klikt" heb je er ook niet zoveel aan.
In mijn "fotoclub" zitten veel IT-ers, dus ook allemaal techneuten, ik zit dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Dus dan houd jouw fotografie op bij techniek m.i begint het daarna pas. :)

Je beperkt jezelf direct door zo te denken :) en ja ik ben ook een IT-er. Alleen ik ga mij niet beperken tot techniek als er naast de techniek nog 1001 andere dingen zijn te maken hebben met de foto.

Tevens kun je bij canon in de P modus ook nog controle uitoefenen. ;) en goed lichtmeten is ook een kunst.

ow, en analoog is niet dood, en digitaal is niet beter als analoog, dus getinte opmerkingen zoals "the digital age" mag je m.i weglaten

[ Voor 95% gewijzigd door Timo op 27-07-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Dat zijn jouw woorden niet de mijne...
Ik zal het ook zeer op prijs stellen als je geen woorden in mijn mond legt en te zeggen hoe ik denk.

Zorg ervoor dat je de basis kent, de techniek onder de knie krijgt en je eigen camera door en door kent. Compositie zoeken is een 2e stap en zo ga je weer verder.

Edit: Waar zie jij staan dat analoog dood is en dat digitaal beter is dan analoog ?
Zie ook: mijn opmerking over woorden in mond leggen.

[ Voor 18% gewijzigd door GoT op 27-07-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ik leg nergens woorden in je mond, ik reageer alleen a.d.v je oordeel over het gebruik van de automatische modus. Jij veroordeelt het gebruik ervan en dat is iets wat gewoon puur uit vooroordelen afstamt. :)
Dat was vroeger, maar we leven nu in het heden: "the digital age".
Daarmee geef je aan dat analoog iets van vroeger is, outdated en vervangen wordt door digitaal :)
Mijn analoog voorbeeld was heel simpel om aan te geven dat het soms helemaal niet nodig is om op M/AV/TV te schieten. AV en TV doen dan meteen ook niet mee, want dat is ook automatisch ;) Daarnaast wilt het schieten op P niet zeggen dat je geen invloed hebt en dat je niet weet wat je doet, wat jij wel suggereert. ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Timo op 27-07-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Het gaat over het leren in groepsverband en als ik niks extra's meer leer ben ik weg.
Net als dat je een opleiding afrond, dan ga je ook weg en zoek je een niveau hoger.
Wil dat dan zeggen dat de opleiding slecht is ?
Jij ziet dat als een oordeel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Iemand die op P schiet kan toch goede platen maken. Daar valt ook van te leren.

Jij zegt
Niemand van ons schiet "Auto/P/scene" mode om het zo maar even te zeggen, het niveau is dan ook anders.
Jij hangt niveau gelijk aan het niet gebruiken van automatische modi? Er zit veel meer achter fotografie, en dat kun je dus ook leren van bijv. iemand die gewoon puur talent heeft. :)

Als er niks meer te leren valt dan heb je er ook niks meer aan ( tenzij om andere mensen wat te leren) daar heb je gelijk in :)

[ Voor 44% gewijzigd door Timo op 27-07-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

LOL ;) Ik denk dat dit zo gesloten gaat worden als we zo doorgaan.
Zie tekst: "... om het zo maar even te zeggen ..."

Mensen met talent zullen er waarschijnlijk 1 op de xxx zijn.
Mensen met een SLR die "denken" talent te hebben zullen er (xxx-1) op de xxx zijn.
Kans is dus klein dat die persoon in je groep zit.

En ik wil zelf ook iets leren, ik laat het lesgeven wel over aan personen die daar geschikter voor zijn.
I am not cut out to teach... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Denk dat we maar weer ontopic gaan ;)

Iemand gezien dat de site van National Geographic niet echt up-to-date is? Staan nog excursies van 2007 in ?
My bad,verkeerde url :D http://www.nationalgeographicexpeditions.com/ dat is de goede dus :)

Qua workshops is er in de US enorm veel te doen (in europa ook wel een beetje) maar hier in nederland valt dat toch zwaar tegen :/

[ Voor 46% gewijzigd door Timo op 27-07-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Deze meneer organiseert leuke fotovakanties:
http://www.squiver.com/squiver_def.html

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jup! Ik zat er haast over te denken om me volgend jaar in te schrijven voor die expeditie naar Finland! Dat is de enige binnen mijn budget, en lijkt me zéér leerzaam.
Pagina: 1