Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[JS] Multi array Geocoding Google Maps

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views

• Millshot2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10-2022
Beste Tweakers,

Uren ben ik er al mee bezig. Ik wil namelijk graag een adres uit mijn Mysql database via PHP aan javascript geven, zodat deze via Google Maps API een geocodering laat zien.

Ik heb daar een script voor gevonden. 100 procent zelf ontwikkelen doe ik het liefste, maar helaas ben ik javascript niet machtig genoeg.

Op dit moment heb ik een script die adressen uit de database haalt en daar een javascript array van maakt. De bron is redelijk lang dus ik wil graag verwijzen naar http://www.biljartpoint.nl/opslaan_geodata.php

Het script maakt er standaard al een xml bestand van, maar dat interesseert me niet zoveel.
Ik wil graag 3 extra parameters meegeven aan de array. Uiteraard heb ik gezocht hoe dat zou moeten in javascript, maar helaas nog geen resultaat kunnen vinden.

Als dat is gelukt moet het me hopelijk zelf wel verder lukken om de geocode dankzij de drie extra parameters weer op te slaan in m'n database. Dat doe ik via een iframe.

Eenmalig in HTML: <iframe name=”bewaarframe” src=”” style=”height:0px” />
In javascript waar de html wordt geschreven:
window.frames.bewaarframe.document.location = ‘opslaanGeoData.php?par1=test&par2=test&par3=test’;

Maar hoe kan ik de javascript array met adressen uitbreiden.
Ik dacht zelf aan zoiets.

var addresses = array();
addresses[0]['adres'] = 'Het adres';
addresses[0]['par1'] = '312';

Mvg,

• Millshot2
Het was even het script ombouwen maar het is gelukt.

De javascript accepteert dat ik een php lus zet om de javascript functie die de array doorloopt.
Per saldo is dat gelijk. Of PHP lust door de array (direct uit de database) of javascript lust door een array (opgebouwd door php).

Het is ook gelukt om vervolgens de waardes terug te halen naar de database.

Wat mij betreft dus een slotje.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik snap alleen niet waarom je voor een iframe gekozen hebt met een hoogte van 0px?
Als je iets eenmalig uitgevoerd wil hebben, kan je dat toch gewoon middels window.onload doen? :)

Als ik je topic zo lees, zou ik zeggen: lees je eens in over AJAX, dat is juist voor dit soort doeleinden bedoeld! :)

• Millshot2
De uitvoering is niet eenmalig.
Iedere maal als de geocode is berekend, moet deze weggeschreven worden naar de database.

Nu doe ik dat met lusjes van 10, anders krijg je een foutmelding dat er teveel aanvragen gedaan worden.
Per keer dat ik de pagina aanroep worden voor tien adressen dus de geocode weggeschreven naar dezelfde regel als waar het adres vandaan komt.

AJAX ken ik wel het e.e.a. van. Niet zo goed als ik zou willen, maar heb al wat toepassingen draaien die dmv AJAX wat overzichten opvragen.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je bent je wel bewust dat dit niet is toegestaan onder de voorwaarden die je bent aangegaan voor het gebruik van de Google Maps API?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ingewikkeld hoor, wel een interessant verhaal overigens. maar volgens mij heeft BoukeHaarsma gelijk, dus dat is reden twee dat ik dit topic moet sluiten. Gelukkig heb je de oplossing ook al :)

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.