Sapphire Radeon HD2900 aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
Ik heb vandaag een mooie tweedehands HD2900 op de kop getikt, maar: er zat geen handleiding bij. Geen probleem zou je denken, hoe moeilijk kan het zijn? Nou, moeilijker dan je denkt dus. Want; welke voeding moet ik aansluiten? Ik heb werkelijk geen idee. Op de AMD site is geen complete handleiding te vinden (althans, mij lukte het niet).

Dit is de situatie (gek genoeg vond ik dit plaatje wel op de AMD site, de A en B heb ik er zelf bijgezet):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HseOP7WjuROdy0HZJ2BcS76l/full.png

Wanneer ik in poort B zo'n 6-pins stekker stop en mijn PC aanzet hoor ik wat piepjes en blaast de ventilator van de videokaarts als ware het een tornado. Verder opstarten doet ie niet. Wanneer ik die 6-pins stekker in poort A stop (helemaal links, anders past het niet) is de geluidskaart geruisloos (fan draait wel) en mijn PC start gewoon op. Alleen geeft de ATI-driver in Windows aan dat de videokaart te weinig power heeft en dat hij ondergeklokt draait.

Eigenlijk een hele simpele vraag dus met waarschijnlijk een nog simpeler antwoord. Maar daar heb ik dan wel wat hulp bij nodig. Hoe sluit ik dit aan?

omniscale.nl

Verwijderd

Met een 1x 8 ping & 1x 6 pins :) Er branden namelijk ledjes als je zo'n kaart aanzet die aangeeft of je de juiste instellingen hebt gedaan (rood = fout / groen = goed)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

Koppensneller

winterrrrrr

Met een 8-pins en een 6-pins PCI-e voedingsstekker :) Als je een niet hebt kun je een converterstekker als deze gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpower.com/images/products/b/PCIE-6-8_3853.jpg

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Met of twee 6-pin stekker of een 6 en een 8-pin stekker. Je moet dus allebei de aansluitingen gebruiken ;)

Youtube Download ubersnel.nl

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
Twee 6 pins-stekkers it is! Ik was speciaal naar de lokale PC-boer gefietst om zo'n converterstekker te kopen om er thuis achter te komen dat die niet paste. Toen toch nog even dit topic geopend en R-O-Y's winnende antwoord gelezen. Bedankt allemaal, het lijkt te werken!

omniscale.nl