Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voip] Bellen met de PC. Ervaring.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 08:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met verhuizen naar Hongarije en wil daar dan gebruik maken van een Voip dienst aangezien het bellen vanaf daar naar Nederland en Duitsland redelijk duur is.

Ben dus een beetje aan het rondkijken wat er allemaal is.

- Gratis bellen met andere skype gebruiker
- onbepertk bellen naar vaste nummers voor € 4.54 p/m

VoipBuster:
- Ook gratis naar online vrienden bellen
- 120 dagen gratis en dan vage lijst met kosten. Wel is NL en HU gratis maar DE kost 1 cent/m En kan niets vinden over een vast maandbedrag.

Euphony:
- Hier kan ik voor € 9.99 onbeperkt naar 20 landen bellen waaronder ook NL en DE.
- Wel 12.99 als ik dan ook HU erbij wil (onbeperkt bellen in 40 landen is dat dan)
- uiteraard alleen vaste nummers.

Dan wil ik uiteraard een telefoon erbij hebben. Heb al wat leuke gevonden o.a. de iPhone (nee niet van apple maar van Linksys). Deze zijn er dan in diverse uitvoering o.a. als Skupe telefoon en anderen weer als SIP telefoon.

Dus dacht ik zelf aan VoipBuster met een leuke SIP telefoon. Die dan via mijn WiFi gaat (heb toch 9db antenne op het dak staan).

Maar ik vraag me af wat zijn jullie ervaaringen op het gebied van Voip?

En heb ik voor een SIP telefoon een Voip modem nodig? Ik volg het niet helemaal hier Niet dus. Ook kee daar ben ik uit.

maar wat is een goede Voip telefoon. Is het handig om een draadlose te nemen of beter een die op WiFi werkt. Of toch met draad? Lastige keuzes.

Is het eigenlijk mogelijk dat ik 2 apparaten op 1 account heb? (dat ik dan maar met 1 tegelijkertijd kan bellen lijkt me logich). Maar ik dacht aan 1 vast toestel en 1 draadloos.

/edit hmmm volgens mij gaan we nu buiten de client software en meer richting telecomunicatie ofzo...

/edit En kunnen mensen mij als ze geen voipbuster hebben ook bellen?

[ Voor 20% gewijzigd door Roman op 25-07-2008 14:42 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik kan helaas alleen op deze vraag beantwoorden

/edit En kunnen mensen mij als ze geen voipbuster hebben ook bellen?

Ja mensen kunnen ook jou bellen als ze geen voipbuster hebben, je moet dan je VOIP number geven die je kan aanvragen (als goed is) in je account gedeelte

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Bij inbound nubmer? Als ik daarop druk krijg ik: Sorry – at this moment there are no VoIP-In numbers available for your country (yet). We will inform you as soon as there are (new) numbers available for your region.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat klopt. Ze zijn voor Nederland gestopt met het uitgeven van nummers omdat ze destijds niet voldeden aan de eisen van de Opta (de betreffende regels zijn al weer veranderd, maar nummers geven ze nog steeds niet uit).
Zoek je een Nederlands telefoonnumer? Bij budgetphone heb je voor 10 euro per jaar een prepaid telefoonnummer. Ik heb het drie jaar gebruikt, maar gebruik tegenwoordig maar mijn voipbuster nummer (oude nummers werken nog wel).
VoipBuster:
- Ook gratis naar online vrienden bellen
- 120 dagen gratis en dan vage lijst met kosten. Wel is NL en HU gratis maar DE kost 1 cent/m En kan niets vinden over een vast maandbedrag.
Die gebruik ik dus. Je betaald geen maandbedrag, alleen die 10 euro per 120 dagen. Na die 120 dagen ga je die 10 euro opbellen voor 1 ct/minuut ofzo. Het is wel een vage lijst inderdaad, het veranderd ook regelmatig. Maar NL is al zo lang ik het me kan herinneren een gratis land. Je zit er ook niet aan vast (het is een prepaidconstructie) dus als de kosten erg in het nadeel veranderen pak je gewoon een andere voipdienst.

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 26-07-2008 07:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Met skype kan ik gewoon bellen naar mijn huisnummer hoor;

Hier een lijstje van skype over nederlandse nummers:

Nederland 0.0017 per minuut
Netherlands mobiel 0.220 per minuut
Netherlands Toll free 0.0000000 per minuut

Dus met skype kan je ook wel naar nummers bellen in nederlands.

En wat ik ook weet is dat je met voipbuster ook gratis kan bellen naar vaste nummers (naar mijn nummer iniedergeval wel.)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben ff in de install gegaan en moet zeggen dat Skype toch meer mogelijkheden bied als voip buster. Tevens heb ik gelezen dat de service van skype beter blijkt te zijn.

Ik zag ook net dat skype de prijzen aangepast hebben (op het abonoment dan). Nu kun je voor 4.54 euro per maand geheel eurpa gratis bellen (vaste nummers). Of idd zoals gezegd tegen een minuut tarief. Moet nog ff uitzoeken of bij een abbonoment ook de mobiel prijzen goedkoper zijn.

Ik zal ze tijdelijk bijde gebruien om te kijken wat de verschillen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Roman op 26-07-2008 18:04 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hebben gisteren 10 euro op het Skype account gezet en even gebeld naar een vast nummer (minder dan 1 minuut, even als test). en hoppa 8 cent weg. Na wat gezoek blijkt Skype ook 4.5 cent voor het opbouwen van een verbinding te vragen. Dit dus alleen als met geen abonoment heeft maar met het prepay gebeuren beld, zogenaamde Skype Credit.

Wil nog voorelkaar krijgen dat ik meerdere toestellen op 1 account kan krijgen. Of anders een draadloos toestel, maar zou het handiger vinden als ik meerdere zou kunnen aansluiten.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Meerdere toestellen op één account gaat niet werken, hooguit meerdere toestellen domweg parallel achter een ATA of voip/sip router.
Voor wat betreft je vragen over Voipbuster wil ik graag verwijzen naar
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]
(en de voorafgaande delen)

Zelf gebruik ik Voipbuster icm een Siemens Gigaset 450IP (cloon)
Siemens S450 IP info + ervaringen

Ik ben een tevreden gebruiker.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 28-07-2008 11:09 ]

Pagina: 1