Antikraakpand: ADSL over KPN lijn zonder nummer?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Een vriendin van mij woont sinds kort antikraak in een oud school gebouw samen met 3 andere studenten. Ze willen heel graag een internet verbinding alleen loop ik tegen het volgende probleem aan:

Het gebouw heeft geen tv kabel aansluiting. Internet via de kabel gaat dus al niet door.
In het gebouw heb ik een ISRA punt gevonden. Hier komen meerdere ader paren binnen.
Verderop in het gebouw heb ik 2 NT1 kastjes gevonden. Men heeft vroeger dus ISDN gehad.
Ik heb geen telefoon nummers van de lijnen en ik weet niet of er ook een analoge lijn tussen zit.

Nu zou ik graag een adsl abbo willen afsluiten bij alice of hetnet. Zei bieden namelijk een abbo aan zonder vast contract. Alice bied de volgende service aan: Om Alice Easy te kunnen activeren, heeft u een telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan biedt Alice deze service aan voor het eenmalige bedrag van € 69,-

Kan ik gewoon alice aanvragen? Hoe kom ik er achter welk ader paar ze gaan gebruiken?
Kan KPN zien wat voor aansluitingen dit pand heeft en hebben deze lijnen een bepaalde naam of nummer zodat ik en alice ze kunnen identificeren?

Ik heb Alice ook al gemaild, maar ze mailen niet terug.
Als tijdelijke oplossing hebben ze nu draadloos internet via de buren. Maar hier willen we zo spoedig mogelijk van af.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 10:56
Alice bellen misschien?

Red een boom, eet een bever

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Aangezien dit maar voor een korte periode geld, en dit vermoedelijk een hoop gezeik met zowel KPN als je DSL provider op levert, raad ik je aan om gewoon wlan van je buren te gebruiken, vooral met het feit in achterhoofd dat je niet weet wanneer je uit een anti kraak pand getrapt word.

Of is dat te onwerkbaar?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wanneer je alice aanvraagt sturen zij als t goed is de KPN voor een linecheck, dan weet je meteen welke aderpaar je moet gebruiken.

I, for one, like Roman numerals

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 12:50
Abbo nemen wat per maand opzegbaar is is het handigst denk ik.

KPN/Hetnet had dat toch tegenwoordig, dat je per maand kon opzeggen?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Alice ook, dus dat boeit niet.
Gewoon bij Alice adsl aanvragen. Die gaan je vervolgens uitleggen waar je signaal binnenkomt.
Anders vraag je het aan bij Het Net, is goedkoper (18,95 eerste 12 maanden).

PSN: djmurcielago

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:51

knakworst

Get more sats!

Bij hetnet betaal je niet de eenmalige kosten van 69,95. Dus als je niet een hoge snelheid zoekt, is hetnet een betere optie.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Exclusieve actie: Geen vaste KPN lijn? Normaal kost dit € 69,- extra, nu geheel gratis!
;)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11 12:54
Het is heel simpel, je moet gewoon een paar tientjes extra betalen voor een monteur. Bij Telfort was dat geloof ik 50 euro, Alice heeft vast ook wel zo'n service. Die kan dan voor je achterhalen waar de lijn precies binnenkomt.
Pagina: 1