Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HSDPA]Mini PCI-E kaartjes

Pagina: 1
Acties:

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 16:33
Ik ben al een tijd op zoek naar de geschikte hspda kaartjes voor in mijn laptop. Vanwege de kwetsbaarheid en eigenlijk ook omdat het is weggewerkt en volgens mij ook batterij scheelt, wil ik dit graag hebben in de vorm hebben van mini pci-e.

In dit topic zou ik het liefst ervaringen willen terugvinden, zowel over de desbetreffende kaartjes en hun kwaliteiten alsmede de ondersteuning van sofware en providers (en waar nodig, de laptops).

Vooralsnog zijn de kaartjes niet de gemakkelijkste om ergens terug te vinden.
Enkele fabrikanten zijn
Sierra Wireless
hier

Novatel Wireless
hier
Wat me opvalt is dat er maar 1 module is met een SIM houder, hoe werkt het bij de rest dan eigenlijk ?

HP
hier
Prijs is aardig hoog.

I got a problem-solver and its name is revolver

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
Ik heb in mijn Dell D430 ook een Mini PCI-E UMTS kaartje zitten, de simkaarthouder zit onder mijn accu, Volgensmij verbonden met het kaartje via het moederbord (zie geen kabeltje naar de UMTS kaart lopen).

Merk/type van de kaart kan ik zo niet achterhalen (typenummer geeft 0 hits op google).

Wat voor laptop heb je? Ik kwam in het EEE pc topic iemand tegen die intern 2 USB-poorten had gemaakt, als je een kleine USB-UMTS adapter op de kop kunt tikken is dat misschien ook een idee.

Houd er wel rekening mee dat de kaart geen eigen antenne heeft, maar 2 micro(?)-coax aansluitingen tbv. een externe antenne, bij mij zitten deze in 't scherm.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 16:33
Ik heb een Gateway C-142XL Tablet Convertible. Ik heb 2 mini pci-e ingangen, waarvan er nu 1 gebruikt word door een Atheros 5008X wifi-n kaartje. In de ander zit nu de standaard Intel wifi-g kaart. Ik heb geen extra ruimte voor de SIM kaart dus ik ga ervanuit dat die Noa Wireless mijn enige optie is.
Ik heb btw 2 antennes...

I got a problem-solver and its name is revolver