• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-02 09:08
Hallo allemaal,

ik zit met een vraag. Ik heb sinds kort wat nieuwe spullen, waaronder:

Samsung plasma
Yamaha 461 receiver
Conceptronic FullHD player
Playstation 3
HTPC met blu-ray

Nu heb ik 3 HDMI aansluitingen zitten op die Yamaha receiver, maar ik gebruik er niet 1 !
De PS3/FULLHD player/HTPC zitten direct op de TV aangesloten. ( audio gaat allemaal over spdif ) Nu kan dat ding upscalen e.d.
Moet ik de apparatuur nu via die receiver laten lopen, of is gewoon goed zo?
Of snap ik de materie gewoon niet 8)7

elrobbo

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het voordeel van schakelen via je receiver is dat je met 1 druk zowel beeld en geluid kunt schakelen. Upscalen van PS3/Player/HTPC is niet nodig, je kunt de apparaten toch ook de juiste resolutie laten uitspugen?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-02 09:08
|sWORDs| schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:41:
Het voordeel van schakelen via je receiver is dat je met 1 druk zowel beeld en geluid kunt schakelen. Upscalen van PS3/Player/HTPC is niet nodig, je kunt de apparaten toch ook de juiste resolutie laten uitspugen?
Dus ik zou de ps3/fullhdma op de 2 HDMI ingangen kunnen aansluiten en de HDMI uitgang naar de TV?

elrobbo

Verwijderd

elrobbo schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:44:
[...]

Dus ik zou de ps3/fullhdma op de 2 HDMI ingangen kunnen aansluiten en de HDMI uitgang naar de TV?
Als ik zo vrij mag zijn om te antwoorden : JA, dit kan.

* is je plasma Full-HD of HD-ready ?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24
elrobbo schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:44:
[...]

Jups, voordeel is dan dat er maar 1 kabel naar je TV gaat i.p.v. 3 x scart/component/enz.
Vooral als je de TV ophangt heb je een veel kleinere kabelgoot nodig.

En net wat er al gezegt is, als je op de reciever schakelt van TV -> PC, dan neemt hij gelijk de juiste digitale/analoge ingang van je geluid mee. En je TV kan dan op dezelfde zender blijven staan (scheelt weer zappen)

Al met al voordelen. (niet dat het Moet, maar wel handig ;) )