Toon posts:

[ERVARINGEN + Q] Acer Aspire 9410Z (wifi + webc prob)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Als eerst; sorry voor de titel, ik kon even niets beters verzinnen, maar ik wil dit toch echt even met jullie meedelen!

Ik heb een vervelend probleem met mijn Aspire 9410Z na de downgrade richting XP.
Eerst maar is even mijn ervaringen met de Acer klantenservice beschrijven..

Ik ben mijn NB 16 weken kwijtgeweest; 6 weken in de doos thuis gestaan omdat ik geen factuur meer kon verkrijgen (Acer wilde perse een factuur erbij), en 10 weken voor reparatie bij Acer.
Ik heb met mijn stomme hoofd het voor elkaar gekregen dat de SPDIF volledig uitgebarst was, dit kwam door een domme fout van mezelf, maar toch wilde ik het op de garantie gaan gooien.

Uiteindelijk heb ik de NB toch opgestuurd naar Acer, met een gekopieerde factuur erbij van de afbetaling (tsja ook nog is op kooprekening gekocht..).
Als eerst aan de telefoon gehangen om uit te leggen wat er precies aan de hand was. De telefoniste's vertelden mij dat het een garantiekwestie zou worden, nadat ik mijn probleem in detail had uitgelegd. Toen de NB uiteindelijk bij Acer stond, bleven ze voet bij stuk houden dat het een gebruikersfout was.
Inmiddels had ik 5 e-mails, en 4 telefoontjes naar de "oh zo geweldige" klantenservice gepleegd.
Elke keer kreeg ik een.. om het netjes te houden.. allochtoon aan de telefoon gekregen die mij niet begreep, en maar bleef herhalen dat het een gebruikersfout was en dat ze dat niet onder de garantie konden gooien.
Uiteindelijk ben ik met termen gaan smijten als; "Een NB is een gebruiksvoorwerp, en het is dus logisch dat een fout door de gebruiker komt." (tsja je kan het altijd proberen..) "Wat is in jullie ogen gebruikersschade, en hoe defineren jullie dit" ("Sorry menier, daar kan ick geen doidelijk antword op gefen")
Ik had na 10 dagen nog steeds geen antwoord op mijn mailtjes gekregen, en van de telefoontjes werd ik niet veel wijzer. Daardoor had ik er maar voor gekozen om een prijsopgave door te sturen, met daarop dat ik de NB graag Ongerepareerd Retour wilde hebben. (omdat ze me vertelde dat de NB zou "vernietigd" worden als ik geen actie ondernam..)
Dit zou mij 55 euro gaan kosten, de zgn. onderzoekskosten (riiight.. 2 seconde kijken naar mijn brief die bij de NB zat en constateren dat de geluidskaart kapot is (DUH!)) (het was er wel aan af te zien).
Anyway; In het geval van reparatie zou ik 370(!) euro kwijt zijn geweest, 240 voor het moederbord, 8 voor de cover, en derest aan "manuren". Dit liep mij de spuigaten uit en ik wilde vanaf dat moment mijn notebook terug, vandaar de mailtjes.
De onderzoekskosten zouden afgerekend moeten worden bij bezorging van de NB.

Blijkbaar heeft dit zijn vruchten afgeworpen; ik kwam gister na een lange (warme) dag thuis, en vond mijn laptop op mijn bed. _/-\o_

Zo; en nu het volgende!

Na een stevige uitpak-sessie mijn NB bekeken, en tot de ontdekking gekomen dat er een nieuwe cover op zat. (Hmm vreemd?)
Dus ik de bijgeleverde "status" brief gepakt (tsja die had ik aan de kant gegooid, eerst de NB checken toch ;)).

Vervolgens lees ik;

Work Carried out:
- Replaced Mainboard and front cover, flashed bios check update check. (ja een vreemde zin, maar wel een bevestiging van de vermoedens die ik al had!)

WTH? Ik heb niets hoeven te betalen, mijn moederbord is vervangen, en na het installeren van de drivers EN de downgrade naar XP (k*tvista!) tot de ontdekking gekomen dat mijn geluid het daadwerkelijk weer doet.

Nougoed; alvast bedankt voor de aandacht voor mijn avontuurtje met Acer. Eerst hadden ze mij een oor aangenaaid omdat ik 55 euro moest betalen voor gebruikersschade, wat buiten de garantie viel, TERWIJL de telefoniste's mij vertelde dat dit probleem (wat ik in detail had uitgelegd) WEL onder de garantieperiode viel.
Vervolgens zijn ze zo dom geweest om niets in rekening te brengen, mijn NB te fiksen, en ook geen onderzoekskosten in rekening te brengen.

B-E-A-UTIFULL!

Het probleem!

Mijn webcam, en mijn WLAN krijg ik niet aan de praat.
Ik heb vele drivers geprobeerd, maar het lijkt er op dat mijn NB niet meer herkend dat ik er uberhaupt een Wlan kaartje in heb zitten.
Ik ben nu dus benieuwd hoe ik precies kan uitvinden wat voor WLan kaartje ik er in heb zitten (tsja, ben dan wel een IT-er, maar dat weet ik dan weer net niet :?).

EN; ik ben benieuwd wat voor webcam ik er in heb zitten, want deze vertikt het om beeld te geven (kan het zo zijn dat ze de cam niet goed hebben aangesloten tijdens het openhalen van de NB?)

Wie-o-Wie kan mij hier mee helpen?

Mvg,

Yoram

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00

DizzyWeb

Ondertiteld

Wat je ervaringen betreft, wat wil je hier nu mee zeggen? Opscheppen dat je op de een of andere manier Acer hebt weten te naaien? Wat verwacht je, een schouderklopje ofzo? :?

Wat je vragen betreft, probeer eens iets als Everest, misschien kan die je vertellen wat voor een kaart er in zit. En je cam, mja, zou best kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Dizzy, ik denk dat je me nu verkeerd begrijpt.

Ik ben zeker niet uit op een schouderklopje, waar ik wel op uit ben is jullie informeren over de rare gang van zaken van Acer. En dat je na enige moeite toch je zin kan krijgen aan de kant van Acer.
.. Nog steeds ben ik erg ontevreden met deze aankoop, al vanaf het begin.

Buiten dat ben ik gewoon blij dat het me € 370,- heeft bespaard.

Everest is een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht.
In ieder geval bedankt voor de Reply!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 11:20 . Reden: Forgot something ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dizzy je advies heeft geholpen!

Everest gaf idd een wlan kaart aan, hier heb ik de nieuwste drivers voor geïnstalleerd en het werkt allemaal weer =). Thanks!

Maar, mijn webcam wordt nog steeds niet herkend door de NB..
Drivers / orbicam, niets vind een compatibele webcam..
Ook everest geeft niets weer..

Is het dan toch zo dat mijn cam niet is aangesloten op de NB?
Is dit veel werk?

Thx in advance.

Verwijderd

Topicstarter
mhh.. nevermind;

het was een usb controller probleem.

Oeps :)