Nadat ik erachterkwam dat een spel maar op 60FPS bleef steken ging ik op onderzoek uit en kwam erachter dat Vista alleen nog maar ondersteuning geeft met Vsync voor in-game, en niet langer driverlevel. Dat betekend dus dat als bijv een spel kan Vsync uit te zetten Vsync ook uitstaat, maar niet geldt voor games die dat niet bieden. Is er nog een mogelijkheid om Vsync toch compleet te kunnen uitschakelen voor games die geen ondersteuning bieden voor het uitzetten van Vsync? Of moet ik hiervoor echt terug naar XP?
Als je vsync op 60 Hz staat, dan betekent dat dat je monitor ook niet meer kan weergeven (tenzij je de refreshrate van je monitor kun verhogen bij monitorinstellingen).
Dussss... het heeft geen zin om meer FPS te krijgen, dan gaat het beeld er ook alleen maar rommelig uitzien bij games, en het is echt niet zo dat je ineens vloeiender beeld krijgt / meer raakt als je vsync uit staat hoor
Dussss... het heeft geen zin om meer FPS te krijgen, dan gaat het beeld er ook alleen maar rommelig uitzien bij games, en het is echt niet zo dat je ineens vloeiender beeld krijgt / meer raakt als je vsync uit staat hoor
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Daar gaat het niet om. Een spel loopt gewoon 'jaggy' door Vsync.
Ik wil Vsync gewoon uit. En het spel geeft geen ondersteuning voor vsync ofniet. Vista heeft deze optie tot gamelevel verwerkt. Ik vrees dat ik terug naar XP moet omdat Vista het zonodig anders moest hebben.
Ik wil Vsync gewoon uit. En het spel geeft geen ondersteuning voor vsync ofniet. Vista heeft deze optie tot gamelevel verwerkt. Ik vrees dat ik terug naar XP moet omdat Vista het zonodig anders moest hebben.
Bij mij verschilt het per game. Ik denk dat OpenGL games hier geen last van hebben, maar D3D weer wel.
Misschien dat je ergens in het registry de max fps omhoog kan halen, maar dat weet ik verder ook niet.
Ik vind V-sync ook irritant omdat het mouselag veroorzaakt bij de wat oudere games (waarvan de fps dus gecapt wordt). Misschien kun je de fsaa enzo lekker omhoog gooien om de fps wat omlaag te krijgen
.
Misschien dat je ergens in het registry de max fps omhoog kan halen, maar dat weet ik verder ook niet.
Ik vind V-sync ook irritant omdat het mouselag veroorzaakt bij de wat oudere games (waarvan de fps dus gecapt wordt). Misschien kun je de fsaa enzo lekker omhoog gooien om de fps wat omlaag te krijgen
Wat jij bedoeld kon in XP bijv via 'dxdiag' onder 'uitvoeren' worden verzet (DirectDraw verversings-snelheid) van bijv 60 naar 85. Inderdaad, bij oudere FPS-games is dit een pain in the ass, want je wilt gewoon dat je muis soepel reageert, en niet met een soort vertraging om 'alles' op sync te krijgen. Ik heb dus net XP erop gezet weer en dit topic kan verder ook wel wegzakken. Vista wordt het 'm niet meer hier. Als je keuzes maakt in een OS geef dan op z'n minst de optie om het toch nog térug te kunnen zetten.