Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB-hub of USB-switch gebruiken voor imaging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We willen onze 4 servers aansluiten op 1 USB-hub of switch die vervolgens is aangesloten aan een externe usb-hd. We willen een image maken van elke server om dit vervolgens weg te schrijven naar de externe hd. Vrij basic.

Naar mijn weten is een USB-hub alleen te gebruiken als een soort verdeeldoos van 1 USB poort op 1 pc en is het niet mogelijk om een hub op meerdere pc`s aan te sluiten? Moet ik daar evt. een USB-switch voor aanschaffen, die zou volgens mij wel elk apparaat die je aansluit uniek herkennen in een soort (usb)netwerkje?

Nogmaals we hebben hiervoor gekozen om ons netwerk niet onnodig te belasten.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Misschien geen antwoord op jou vraag maar misschien wel een oplossing. Maak een netwerk via firewire, dat ik gelijk ook een heel stuk sneller.
Ik werk er hier thuis veel mee, omdat ik veel met video en grote geluids bestanden werk. Die staan meestal op mijn laptop en die zijn in een wip over gekopieerd naar mijn gewone pc. Je zou simpel appart pctje kunnen neer zetten met wat firewire poorten erin en vanaf elke server een kabel naar die ene pc, en daar je schijf aanhangen.
Volgens mij moet dat gewoon werken..
edit:
Ze moeten wel redelijk dicht bij elkaar staan, firewire gaat kuren vertonen vanaf zo'n 4-5 meter.

[ Voor 9% gewijzigd door Yoram op 25-07-2008 10:56 ]

Hallo!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
waarom niet een gewoon een netwerk harddisk kopen? zo duur zijn die tegenwoordig niet meer.

Anders zou je eventueel ook nog zoiets kunnen aanschaffen:
http://blastmagazine.com/...ear-usb-net-sharestation/

edit- sorry, over het laatste regeltje gelezen, echter ben ik het wel eens met onderstaande. daarbij zou je backups prima op daluren kunnen schedulen.

[ Voor 31% gewijzigd door Magic op 25-07-2008 11:02 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:13
Er zijn KVM switchen die ook een USB switch heeft. En kan zelf apart switchen. Zal straks kijken wat het merk is. Maar ze werken erg fijn. Zelf ben ik noggeen losse USB switch tegen gekomen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:43:Nogmaals we hebben hiervoor gekozen om ons netwerk niet onnodig te belasten.
Zelfs als je de oplossing aan de gang zou krijgen, dan geeft de usb oplossing meer processor verbruik dan wanneer je het over een gewoon netwerk zou doen.

Daarnaast zou je usb-hd nooit zo snel kunnen schrijven dat je netwerk er dicht van trekt.

Als je het toch wilt vermijden is een tweede netwerk met secundaire netwerkkaarten een optie?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |