Nu de prijzen van reepjes SDRAM zo laag liggen wilde ik naast m'n 128 MB PC-100 nog een tweede van 128 MB plaatsen. Kan ik PC133 geheugen kopen (dit met het oog op de toekomst) of kan ik beter PC100 aanschaffen??
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:41
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik dacht dat pc133 net iets goedkoper is. Maakt niks uit wat je koopt, want als je pc133 koopt, gaat het toch werken op pc100.Op dinsdag 20 februari 2001 19:55 schreef epplod het volgende:
Nu de prijzen van reepjes SDRAM zo laag liggen wilde ik naast m'n 128 MB PC-100 nog een tweede van 128 MB plaatsen. Kan ik PC133 geheugen kopen (dit met het oog op de toekomst) of kan ik beter PC100 aanschaffen??
Correct me if i'm wrong:)
Verwijderd
gaat goed samen, alleen het pc133 draaid maar op 100, omdat je ouwe niet sneller kan.
Ik zou voor de pc133 gaan, aangezien dit maar een fractie duurder is, en het een hogere snelheid aankan. Ook makkelijk voor upgrade naar volledige 133MHz geheugen snelheid, heb je alvast wat start-geheugen
Ik zou voor de pc133 gaan, aangezien dit maar een fractie duurder is, en het een hogere snelheid aankan. Ook makkelijk voor upgrade naar volledige 133MHz geheugen snelheid, heb je alvast wat start-geheugen
Nee.... das fout..... als je een pc 133 erbij zet werkt de 1 gewoon op 100 en de ander op 133..... en het prijsverschil maar idd ook nog uit...... dus gewoon voor de 133 gaa.... 
het is wel zo dat de volgorde van het erin zetten uit kan maken....
Rij 0: pc 100
Rij 1: pc 133
het is wel zo dat de volgorde van het erin zetten uit kan maken....
Rij 0: pc 100
Rij 1: pc 133
Ik heb nu PC66, PC100 en PC133 geheugen naast elkaar draaien: no problemo (nou ja: behalve dan dat er 64 MB 'ontbreekt', maar dit ligt niet aan het feit dat er 3 smaakjes bij elkaar in zitten)
ik heb pc100 en pc133, en dat geeft af en toe errors 
haal ik die pc100 (64 mb weg, de pc133 is 128 mb) dan heb ik ineens geen errors meer ..
(nee het ram is niet defect, want zonder het pc133 heb ik weer geen errors
)
en ik draai(de) mijn pc100 ook gewoon op 133 hoor, je kunt in je bios maar kiezen uit 100 en 133 mhz namelijk ..
en ik denk niet dat je bios apart de ram chips gaat bekijken en per bank ..
haal ik die pc100 (64 mb weg, de pc133 is 128 mb) dan heb ik ineens geen errors meer ..
(nee het ram is niet defect, want zonder het pc133 heb ik weer geen errors
en ik draai(de) mijn pc100 ook gewoon op 133 hoor, je kunt in je bios maar kiezen uit 100 en 133 mhz namelijk ..
en ik denk niet dat je bios apart de ram chips gaat bekijken en per bank ..
*zucht*
ff een paar feiten:
-pc100 en pc133 kunnen samenwerken, het geheugen draait dan wel maar op 100MHz. (ik heb pc66 en pc100 geheugen en mijn geheugen draait op 66MHz)
-als je het geheugen in de verkeerde volgorde erin duwt dan kan dat zorgen voor problemen, gewoon even experimenteren met de dimms totdat je systeem syabiel is. (heb ik ook gehad, moederbord bleerte, ff geheugen een andere volgorde gegeven en nu drait alles stabiel)
Dus koop maar.
ff een paar feiten:
-pc100 en pc133 kunnen samenwerken, het geheugen draait dan wel maar op 100MHz. (ik heb pc66 en pc100 geheugen en mijn geheugen draait op 66MHz)
-als je het geheugen in de verkeerde volgorde erin duwt dan kan dat zorgen voor problemen, gewoon even experimenteren met de dimms totdat je systeem syabiel is. (heb ik ook gehad, moederbord bleerte, ff geheugen een andere volgorde gegeven en nu drait alles stabiel)
Dus koop maar.
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Pagina: 1