Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] bootcd's zien hdd niet?

Pagina: 1
Acties:

• remarknl
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-08-2021
Hallo,

Ik wil sinds vorige week xp opnieuw installeren op mijn pc. Maar als ik de xp installatie cd in de drive doe en opnieuw opstart laad de cd wel maar tijdens het laden van de hardwaredrivers word het scherm zwart met een wit knipperend streepje linksboven. Ik ben uren bezig geweest en heb wat gevonden:

De enige bootcd die werkt is die van puppylinux. Deze cd gebruikt de harde schijf niet en laad zichzelf volledig in de RAM. Alle andere bootcd's haken na een tijdje af.

Mijn moederbord is een asus A7v333 met een athlon 2000+ er op.

Wie weet wat het probleem is? wat kan ik proberen?

Verwijderd

Is jouw HDD SATA? En zo ja, krijg je de mogelijkheid om F6 in te drukken bij de installatie van XP? Of komt het booten niet zo ver?

Ik moet vaak mensen helpen met het (opnieuw) installeren van hun computer. Voor mij, bij vage problemen, toch een uitkomst: PQmagic/Partition Magic evt. zelfs op floppy. Kan je toch altijd je HDD benaderen en partitioneren en/of formateren.

• remarknl
Bedankt voor de reactie!
het is een pata schijf en ik kan nog net wel op f6 drukken, maar wat zou ik dan moeten kiezen? Ik heb al een aantal dingen geprobeert met de ultimate boot cd en de schijf geformatteerd voor ntfs. ik kan dus met de ultimate boot cd en met puppylinux de schijf wel lezen en er bestanden op zetten maar het probleem blijft, ook na het formatteren.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
als je in het bgein van de windows setup op f6 duwt, gaat hij zoek naar een diskette met daarop de drivers voor je sata adapter; die dikstte zal je dus even moeten voorbereiden (zie driverpage van de fabrikant), dan windows setup starten, floppy derin en als in de balk onder aan "press f6 now to install addtional controllers" oid moet je op f6 rammen :)

• remarknl
maar het is een paralelle schijf

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Word je HD wel gevonden in het bios? Kun je die eens testen met een tooltje op fouten? Heb je een andere installatie-cd geprobeerd? Wellicht is deze defect.

• remarknl
de schijf is goeldnieuw en er zitten geen fouten op en hij werkt perfect. Ik heb voor de zekerheid een andere hdd uit de kast getrokken maar het probleem blijft bestaan

Verwijderd

dat streepje heb ik geloof ik ook, maar binnen een paar minuten zit ik dan in de windows installatie.

Verwijderd

remarknl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:32:
Dat wilde ik dus ff voor je uitsluiten: dat kan het probleem inderdaad niet zijn.

Het ligt niet aan de HDD, want die is nieuw zeg je, but you never know. Ik heb een x een gloednieuwe schijf van Western Digital kunnen omruilen voor 1 die het wel deed.

M.a.w. heb je al geprobeerd te installeren op een andere HDD? En die tip van Noork is ook geen slechte...Het is belangrijk is om bepaalde dingen uit te kunnen sluiten (100% zeker), zodat je daar niet meer naar hoeft te zoeken.

[edit] jouw andere reactie over het hoofd gezien, het is dus niet je HDD...wellicht toch jouw cd van Windows zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 18:03 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
remarknl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:32:
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:02:
[...]

Dat wilde ik dus ff voor je uitsluiten: dat kan het probleem inderdaad niet zijn.
Hoezo niet? Ook een p-ata ide controller heeft drivers nodig. Het merendeel van de in de chipset geintegreerde controllers werkt inderdaad gewoon met de standaard xp drivers, maar als de hd toevallig op een extra onboard p-ata (raid) controller zit heb je vaak nog steeds extra drivers nodig.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan heeft ie een A7V333-R, lijkt me dat dat wel op het bord zelf is terug te vinden.
(overigens hebben we het hier over een ASUS plank uit de 462 Athlon XP tijd van vroegah, voordat SATA gemeengoed werd.)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1