Sinds kort probeer ik hier op mijn werk een Terminal Server volledig draaiend te krijgen.
Omdat het de eerste keer is dat ik hiermee bezig ben heb ik een aantal handleidingen en sites bekeken, waaronder brianmadden.com.
Nu werkt bijna alles prima, ik kan inloggen, Word opstarten etc, dus ik ben al een heel eind.
We maken gebruik van een Novell client 4.91 SP1 en bij het aanmelden hoef ik nu ook niet meer speciaal in Windows in te loggen, dat gebeurt automatisch, perfect.
Verder wordt geen gebruik van een AD gemaakt, puur omdat het eerst een test is en we bovendien gebruik maken van eDirectory. Daar willen ze binnen redelijk korte tijd vanaf, het moet dus nu even zonder AD.
Alleen 2 problemen.
En als iemand ook nog weet of er mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld het Control Panel alleen voor de Administrator zichtbaar te maken? In AD kan dit makkelijk met Group Policy. Zonder AD krijgt niemand het Control Panel meer te zien, niet helemaal de bedoeling.
/edit ik heb niet alleen het Terminal Services Profile veranderd, ook het "gewone" Profile pad heb ik aangepast. Nu zag ik hier op GOT 1 topic waarbij werd gezegd dat het niet aan te passen is, maar dat lijkt me sterk.
Omdat het de eerste keer is dat ik hiermee bezig ben heb ik een aantal handleidingen en sites bekeken, waaronder brianmadden.com.
Nu werkt bijna alles prima, ik kan inloggen, Word opstarten etc, dus ik ben al een heel eind.
We maken gebruik van een Novell client 4.91 SP1 en bij het aanmelden hoef ik nu ook niet meer speciaal in Windows in te loggen, dat gebeurt automatisch, perfect.
Verder wordt geen gebruik van een AD gemaakt, puur omdat het eerst een test is en we bovendien gebruik maken van eDirectory. Daar willen ze binnen redelijk korte tijd vanaf, het moet dus nu even zonder AD.
Alleen 2 problemen.
- Meteen na de installatie krijg ik al een foutmelding: At least one service or drive failed during system startup. Use Event Viewer to examine the event log for details.
Het Event Log geeft het volgende aan:
The COM sub sytem is suppressing duplicate event log entries for a duration of 86400 seconds. Nu heb ik al in het registry gekeken, maar het aanpassen van een DWORD haalde niks uit en met andere tips op internet kom ik er ook niet. Iemand een idee? - De gebruikers die op de Terminal Server inloggen moet een eigen map krijgen zoals de My Documents folder standaard al is. Ik wil hiervan de locatie dus wijzigen.
Nu zou ik zeggen dat je naar de User toe moet in Computer Management en daar bij Terminal Services Profile het Profile Path en het Local Path moet veranderen. Doe ik dat, dan maakt hij in de nieuwe map ook de mappen favorites etc aan, maar hij blijft alles maar opslaan in c:\documents and settings\
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik dit pad helemaal verander. Iedereen moet straks een eigen map krijgen op een netwerkschijf, in plaats van op de Terminal Server.
En als iemand ook nog weet of er mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld het Control Panel alleen voor de Administrator zichtbaar te maken? In AD kan dit makkelijk met Group Policy. Zonder AD krijgt niemand het Control Panel meer te zien, niet helemaal de bedoeling.
/edit ik heb niet alleen het Terminal Services Profile veranderd, ook het "gewone" Profile pad heb ik aangepast. Nu zag ik hier op GOT 1 topic waarbij werd gezegd dat het niet aan te passen is, maar dat lijkt me sterk.
[ Voor 4% gewijzigd door nickpma op 25-07-2008 09:24 ]