Problemen Sapphire HD4870 & E8400

Pagina: 1
Acties:

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-05 23:13
Hallo,

Kort maar krachtig verhaal:

Gister Sapphire HD4870 ontvangen, dit was vervanging voor mijn 9800GTX.
Processor draaide altijd op 4ghz (E8400) super stabiel met mijn GTX.
Nu wil mijn E8400 opeens met deze nieuwe videokaart nog geen1 MHz overclocken.
In de bios stel ik alles wel zo in dat hij op 4ghz staat, maar in de POST laat hij dan alsnog default zien (3.0GHz) en ook in windows en in CPU-Z. Dus hij veranderd het wel maar applyed het niet..
ook met 3.6 of 3.4 ghz bijv applyed hij niet..

GA-P35-DS3P
2GB GeIL 1066MHz
Sapphire HD4870
OCZ gamexstream 600W
x-fi xtreme gamer
5 case fans
scythe infinity
e8400
1TB HD samsung spinpoint/seagate
zijn de specs

[ Voor 3% gewijzigd door Lekiame op 25-07-2008 03:21 ]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ben je het standaardrijtje afgegaan?

- Eerst NV kaart er in gehad? Drivercleaner er overheen!
- CPU features als Enhanced Speed Step, C1E(Enhanced Halt State), TM2 uitgeschakeld?
- PCIe bus frequency omschakelen naar "manual" en vastzetten op 100Mhz om videokaartproblemen uit te sluiten (Radeons zijn soms wat gevoelig voor het overklokken van je PCIe bus)

Ik heb hetzelfde mobo als jij met ook een HD4870 er in. Wel een andere processor, maar deze E6750 draait zonder problemen op 3.2Ghz (vanaf default 2,66Ghz).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

9800gtx inprikken, OC realiseren en kaart swappen laat niet booten?!

Ik had iets dergelijks met een 9800gtx SLI setup, Asus Commando (965p) vervangen door een Asus P5N-D (750i), in eerste instantie lukte de 444x9 en de 400x9 OC te booten en te controleren in windows, echter crashte Orthos vrij snel, daarna ervaarde ik bovenstaande issues, FSB en ramspeed settings konden worden ingesteld in bios, net zo als de verschillende voltages, maar zodra ik in windows weer zat was alles default 333x9.. Kwam ik daarna weer in de bios stonden de fsb en ram speeds weer auto enkel de veranderde voltages bleven gehandhaafd...

Daarna ving ik wat op van een nieuwe bios voor t mobo en na willen flashen van t board, want wel als succesvol gemeld werd, deed het na rebooten niets meer.. ;(

Deze is RMA, SLI setup verkocht en ben nu aan t wachten totdat de 4870X2 uit is, en ik weer me Commando gebruiken kan icm een degelijke OC op de cpu.. :X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®