Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] PC blijft hangen na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb lastig probleem: na het opstarten van laptop (HP Pavilion dv6000) gaat hij niet over naar windows

--> ik kom in standaard-scherm waar ik kan kiezen voor o.a. veilige modus of opstarten laatst bekend configuratie: ik kom met geen van de 5 opties verder;
* bij de 3 soorten veilige modus blijft de cursor linksbovenin knipperen
* bij selecteren laatste configuratie krijg ik windowsscherm dat er vaag/ flets uitziet, maar blijft hangen met lege "bewegende" balk onderin windows-scherm

Wat heb ik geprobeerd?
1) harde schijf test met standaard-tool in bios: geen problemen.
2) nieuwe installatie van windows met dvd: hij blijft hangen met mededeling "windows wordt gestart"
3) niet reproduceerbare bsod met mededeling: "driver_irql_not_less_or_equal" (bovenin) en "acpi.sys - Address F7632E3A base at F7628000, datestamp 41107d27" (onderin)

Wie heeft bruikbare tips voor me?

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
oeiiiii dat zijn lastige foutmeldingen.
Wat je kan proberen is om alle randapparatuur eens los te gooien, zoals webcams ed.
Ook zou je in de bios eens de default kunnen laden.
Als deze beide dingen niet werken wordt het nog weer een stuk lastiger.

Verwijderd

Topicstarter
Laptop heeft geen randapparatuur en de default-installingen laden in bios leidt helaas niet tot verschil in situatie ....

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Heb je al memtest gedraaid. Zou eventueel kunnen duiden op brak geheugen. Kan er ook op duiden, dat je dvd brander stuk is.(of de kabel)

[ Voor 30% gewijzigd door timbry op 25-07-2008 01:31 ]

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
doe een alle stroom eraf, (accu eruit, adapter eruit). verder kun je nog een memtesje draaien, en misschien een linux live cd / usbstick proberen. als dat ook allemaal niet werkt ziet het er erg slecht uit voor je laptop.

Verwijderd

Topicstarter
hoe draai ik memtest?

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
memtest kan je downloaden en op een bootable flop *slik* zetten. bootable cd kan ook.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Bootable usb stick is ook nog een mogelijkheid. It,s up to you.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Memtest gedraaid en gaf geen bijzonderheden. Daarna nog Ubuntu proberen te installeren. Helaas blijft deze ook hangen met meldingen (weet niet welke gewone en welke foutmeldingen zijn) als:
- ACPI: PCI Interrupt link [LMCI] (IRQ 16 17 18 ... 23] disabled
- ACPI: PCI interrupt link [LTID] .... disabled
- [ 35.506051] PCI: if a device doesn't work, try "pci=routerinq". If it helps , post a report
- [ 35.515493] pnp: 00:04 ioport range 0*1000-0*107f could not be reserved
- [ 35.515614] pnp: 00:04 ioport range 0*1000-0*147f has been reserved

Heeft iemand nog suggestie om verder te proberen?

Verwijderd

Nu is het wel zo dat als ik op mijn laptop een OS probeer te instaleren welke niet geleverd is bij de laptop ik het zelfde probleem krijg., ik weet niet of dat een oorzaak kan zijn.?

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen, maar ik heb zo'n pre-installed laptop zonder bijbehorende cd's of dvd's gekocht. Volgens mij had ik geen rescue-schijfjes aangemaakt, maar dat ga ik nazoeken ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de HP-rescue-dvd's gevonden met XP, die bij aankoop zoals beschreven door me zijn gemaakt. Deze zijn helaas niet bootable en werken in deze situatie dus niet. Tja.

Verdere pogingen met Ubuntu leiden nu tot andere foutmeldingen:
- "checking if image is initramfs .... it isn't (no cpio magic); looks like an initrd" en vervolgens
- "acpi: looking for DSDT in initrd .... not found".

Tja. Heeft iemand nu nog goede ideeën? Bedankt alvast!
Pagina: 1