Verkeerd plaatje? "AMD Phenom slechtere overklokker ... "

Pagina: 1
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik las zojuist nieuws: AMD Phenom slechtere overklokker onder 64bits-besturingssysteem

Zoals GreenEye in 'nieuws: AMD Phenom slechtere overklokker onder 64bits-besturingssysteem' zegt (maar jammer genoeg op de verkeerd plaats) is het plaatje van het Windows XP 64 bits besturingssysteem. Terwijl het hier over Vista 64 bits besturingssysteem gaat. Dit kan wat verwarrend zijn. Wellicht dat het aangepast kan worden?

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Niet noodzakelijk, het probleem is er bij alle x64 OS.
Een vista x64 plaatje had misschien wel beter geweest omdat het veel couranter is.

• Regeneration
  • Niet online
Simon Verhoeven schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:45:
Niet noodzakelijk, het probleem is er bij alle x64 OS.
Een vista x64 plaatje had misschien wel beter geweest omdat het veel couranter is.
Zou kunnen, maar als ik op Anandtech kijk dan hebben ze alleen Vista getest. Ook in het T.net artikel wordt alleen over Vista gesproken. Een XP plaatje kan dan voor wat verwarring zorgen, dacht ik zo.

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik denk zelf dat de titel misleidender is want als je het zo leest wordt het probleem veroorzaakt door het 64 bit zijnde.
Ze hebben wel enkel op vista getest maar de vlieger gaat opgaan voor alle x64 OSen omdat het te maken heeft met de registers die gebruikt worden.

• Regeneration
  • Niet online
Simon Verhoeven schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:56:
Ik denk zelf dat de titel misleidender is want als je het zo leest wordt het probleem veroorzaakt door het 64 bit zijnde.
Ze hebben wel enkel op vista getest maar de vlieger gaat opgaan voor alle x64 OSen omdat het te maken heeft met de registers die gebruikt worden.
Titel misleidend? Het klopt toch ook dat het aan 64 bits versie ligt? Er zijn bij de 64 bits versie kennelijk aanzienlijk meer registers in gebruik zijn. Dan klopt het toch gewoon.

De afbeelding zou je wel als misleidend kunnen aankaarten (hoewel ik ik het woord verwarrend gebruikte en niet misleidend). Daarmee wordt namelijk gesuggereerd dat dit ook het geval is bij XP, wat ook goed mogelijk is maar die is gewoon niet getest en er is dus (nog) geen bewijs zeg maar. Aangezien XP en Vista toch redelijk verschillend zijn kan je naar mijn inziens niet gelijk zeggen dat het ook opgaat voor beide.

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Niet goed nagekeken, ik dacht dat er ergens vista in stond omdat zoveel mensen klaagden over de xp x64 afbeelding.
Pagina: 1