Geen beeld op (oude) tv via tv-out met Ati HD4870

Pagina: 1
Acties:

• Ol@v
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2019
Ik heb op allerlei manieren geprobeerd (via windows en via de ati catalyst drivers) om op een philips tv beeld te krijgen via tv-out met de Ati Radeon HD4870. Soms hoor ik een schakelgeluid komen uit de tv, net alsof je zapt zegmaar, andere keer niet, maar er komt geen beeld.
Zowel windows, als de catalyst software gedragen zich alsof de tv uit staat. In de catalyst software staat ook "disabled" bij TV. De tv staat gewoon aan op het juiste kanaal om beeld te krijgen.
Ik heb zowel S-video als tulp kabel geprobeerd. Bij beiden geen beeld.
Ik gebruik inmiddels de nieuwste catalyst 8.7 drivers.

Hiervoor met een Ati X850XT PE werkte beeld op TV wel heel makkelijk. Enkel aanschakelen in windows en klaar. Dit ook via een tv-out (S-video of tulp) kabeltje.

Heeft iemand dezelfde ervaringen met zo'n kaart? Heeft iemand een oplossing of iets gezien wat ik nog niet he geprobeerd? Alle hulp is welkom, en bijvoorbaat dank!!

• HeidiOlstrom
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 18:15
Hoi Ol@v,

Je opmerking "heb zowel composiet als tulpaansluiting gebruikt" begijp ik niet helemaal... de tulp aansluiting is over het algemeen de composietdrager.

Enniewee, ik heb geen passende oplossing voor je, maar je zou dezelfde vraag misschien kunnen stellen op htforum.nl. Daar waart heel veel kennis rond over tv-aansluitingen en triggersignalen. Misschien dat ze daar kunnen duiden waarom de combi van je tv en kaart niet werkt.

• Ol@v
HeidiOlstrom schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:27:
Hoi Ol@v,

Je opmerking "heb zowel composiet als tulpaansluiting gebruikt" begijp ik niet helemaal... de tulp aansluiting is over het algemeen de composietdrager.

Enniewee, ik heb geen passende oplossing voor je, maar je zou dezelfde vraag misschien kunnen stellen op htforum.nl. Daar waart heel veel kennis rond over tv-aansluitingen en triggersignalen. Misschien dat ze daar kunnen duiden waarom de combi van je tv en kaart niet werkt.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de tekst aangepast in S-Video of tulp. Ik hoop dat het zo duidelijker is. Ik zal ook even kijken bij de andere forum.

• Ol@v
Nog steeds geen reactie gehad. Zou het aan de drivers liggen of aan de kaart?
Heeft iemand anders ook een Sapphire HD4870 ati videokaart die problemen heft met video out?
Of werkt deze juist wel en simpel? Ik hoor het graag.

• Ol@v
probleem is opgelost.

• Upp3rd0G
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 19:43
Hoe heb je het nu opgelost dan? Ik zit met hetzelfde probleem...

Ik heb een Club3d 4870. En inderdaad... zowel Windows als CCC geven aan dat de tv disabled is. Het enige wat ik aan het werk krijg is "swap displays" als ik het tv icoontje in CCC naast m'n monitor sleep. Op dat moment heb ik beeld op m'n tv en geen beeld op m'n monitor... Van wat ik ervan begrijp zou ik met deze methodes diverse opties moeten krijgen, zoals "clone mode".

Iemand enig idee?

[ Voor 50% gewijzigd door Upp3rd0G op 09-11-2008 13:13 ]

• Upp3rd0G
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 19:43
Ok, ik heb de oplossing ook gevonden... :-)

Reden waarom het niet werkte: tv-out is gecombineerd met 1 van de 2 aanwezige DVI-uitgangen. Dit betekent dat je of de tv-out kunt gebruiken, of de bewuste DVI-uitgang. Tijdens het aansluiten van mijn monitor maanden geleden heb ik random een DVI uitgang gekozen en dit bleek nou net de "gedeelde" DVI uitgang te zijn... :-( Vandaar dat ik alleen de optie "swap displays" kon kiezen. Na mijn monitor op de andere DVI uitgang aangesloten te hebben werkte alles na behoren en werd display "TV" normaal beschikbaar in CCC.

Uiteraard staat er niks genoemd in de summiere documentatie van Club3D over de technische deling van TV-out en DVI. Voor zover ik begrepen heb is dit van toepassing op meerdere ATI Radeon kaarten van verschillende merken. Misschien geldt het zelfs voor alle Radeons welke volgens ATI specs zijn gemaakt.
Pagina: 1