Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] pictogrammen in taakbalk niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmorgen heb ik een vreemd achtig iets, tijdens het booten van de pc verschijnen m'n pictogrammen van de beveiliging niet meer in de taakbalk.

Het geval is echter dat de beveiligingsapplikaten wel hun processen heb gestart, maar dat hun pictogrammen niet meer worden weergegeven.

Enorm gegoogled, maar geen soullaas gevonden.

o/s windows xp sp2

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32

pistole

Frutter

Je bedoelt denk ik niet de taakbalk maar de systray (rechtsonder, bij de klok)?
Kan je eens een screenshot plaatsen?

Wellicht is je Explorer een keer onderuit gegaan, waarna de pictogrammen wegblijven. Is het misschien opgelost als je even uit- en weer inlogt?

Ik frut, dus ik epibreer

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 10:27

Tarabass

Webmaster

ctrl->alt->delete kill explorer.exe
ctrl->alt->delete file->new task->explorer.exe

Kijken of dit helpt :)

• pistole

pistole

Frutter

Tarabass schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:23:
ctrl->alt->delete kill explorer.exe
ctrl->alt->delete file->new task->explorer.exe

Kijken of dit helpt :)
Daarmee raak je vaak meer icoontjes in je systray kwijt dan dat je ermee terugkrijgt (8>

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
8)7 dus de systray, maar het probleem ligt niet in xp wanneer die is opgestart. Het ligt in het feit dat het puur tijdens booten gebeurt.

wanneer xp is opgestart moet iik handmatig de progs opstarten om ze zichtbaar te krijgen in de systray.

Kan een geblokte reg-modificatie mbv adwatch het probleem zijn?

• pistole

pistole

Frutter

als je met die tools de software hebt geblokkeerd (als in: wordt niet automatisch gestart) dan kan dat best de oorzaak zijn... De pictogrammen verschijnen dus wél als je desbetreffende applicaties start vanuit het startmenu? Dat impliceert dat de programma's niet automatisch gestart worden bij het opstarten.

Zwaktebod: sleep de applicaties naar je "Opstarten" programmagroep ....

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Bod aangenomen, al blijft de oorzaak wat achterwege..iig. starten nu de progs weer normaal op...
Pagina: 1