Toon posts:

Apart stekkertje van subwoover omzetten naar tulp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen.

Mijn uitleg is misschien een beetje vaag, maar ik hoop toch dat iemand wat duidelijkheid kan geven.
Ik heb hier een subwoofer van philips de sw3357 E. Daar zit een dubbel snoertje met een apart paars vierkant stekkertje eraan met 2 gaatjes. nu heb ik zelf een versterker, daar moet de subwoover die ik al langer heb, ook van philips maar dan met een Tulp worden aangesloten.

Is er een mogelijkheid om van dat dubbele kabeltje van de nieuwe subwoofer, 1 tulp te maken?

alvast bedankt

Groetjes
tristan

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-02 09:55
Fototje? Kan eventjes geen beeld vormen van wat je bedoeld.. ik gok dat je dat 'paarse' vierkantje een kroonsteentje bedoeld ofzo? In dat geval: nee, dat kroonsteentje dient er gewoon voor kabels aan elkaar te zetten. De dubbele kabel die je bedoeld is gewoon speaker kabel gok ik (rood/zwart?).

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
dubbele kabel is een Zilver kabeltje...
Rode en zwarte heb ik natuurlijk ook maar die zijn voor de normale speakers..
Ik zal even proberen een foto te maken...
ik weet wat een kroonsteentje is maar dit ziet er iets andes uit denk ik

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Je nieuwe subwoofer, heeft die wel een stroomaansluiting, of is het misschien een passieve subwoofer (zonder ingebouwde versterker) en probeer je die op een tulp uitgang van je surround versterker aan te sluiten (tulp is altijd onversterkt signaal)?

Verwijderd

Topicstarter
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.housebeats.net/stekkertje.jpg

De nieuwe sub heeft geen stroomaansluiting.. en de oudere wel....daar gaat het zeker de fout in al dan?off...
Ik probeer hem idd op een tulp uitgang aan te sluiten:P

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 21:17 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:58

pistole

Frutter

Kan je de subblaffer niet opzoeken op philips.nl? Wellicht staan daar de specs en kan je e.e.a. aansluiten zonder dat je de blaffer of je versterker opblaast ;)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogled naar sw3357 E ...het nummer achterop. Hij vind alleen 2 buitenlandse sites?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

maak eens een foto van het typeplaatje.

Het ontbreken van de voedingssnoer geeft wel aan dat het geen actieve sub is. Dus in deze opstelling gaat het niet werken.
Je hebt waarschijnlijk een versterker nodig.

Heb het stekkertje nog nooit gezien trouwens.

• pistole

pistole

Frutter

Volgens mij is dit het?
Afbeeldingslocatie: http://www.kiekeboe.cc/~pistole/hts3357.JPG

Deze sub is van een "Philips DVD home theatre-systeem HTS3357", zie hier de manual: http://www.p4c.philips.co...12/hts3357_12_dfu_nld.pdf

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Versterker heb ik....heb zelf dolby surround system 5.1 van philips....alleen de sub daarvan is aangesloten via tulp vandaar. Die heeft zelf wel een stroom aansluiting.....

Afbeeldingslocatie: http://www.housebeats.net/typeplaatje.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt dat is m :P Zeker geen 1 mogelelijkheid hem toch op me huidge vesterker aan te sluiten?

• pistole

pistole

Frutter

Nou, het ziet er niet al te spannend uit; lijkt me dat je daar gewoon een tulpstekertje aan kan frutten :)
Wellicht dat je nog even moet kijken naar polariteit, hoewel dat niet veel uit hoeft te maken.

Hou er echter rekening mee dat het een passieve sub is; je versterkt dient dus geen signaal op "line" nivo naar te sturen (dan hoor je weinig of niks uit je sub komen)

Ik frut, dus ik epibreer

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Mijn zus heeft ook zoon 5.1 sound set. Ik denk precies dezelfde.

Dat zijn van die kabeltjes om gewoon je speakers aan te sluiten met 2 pinnetjes.
Gewoon een rare aansluiting van phillips.

Als er geen stekker in de sub zit gaat het dacht ik niet lukken..

correct me if im wrong.

Verwijderd

Topicstarter
Hm Wat bedoel je precies met het tweede ? Dus dat mijn versterker geen signaal op line niveau moet sturen.....? Ik weet er mee om t egaan, maar die snap ik niet;)

Hmm Arieman denkt dus dat het niet mogelijk is....:(.......meen je niet

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 21:39 ]

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:38:
Hm Wat bedoel je precies met het tweede ? Dus dat mijn versterker geen signaal op line niveau moet sturen.....? Ik weet er mee om t egaan, maar die snap ik niet;)

Hmm Arieman denkt dus dat het niet mogelijk is....:(.......meen je niet
ja dat klopt, je moet geen line signaal hebben. maar een echt versterkt signaal. Misschien de versterker uit je ouwe sub slopen? :P Ga je er wel op vooruit dan?

maarre schiet eens een foto van typeplaatje, daluk ist een of ander vaag 100V systeem revival van philips ofzo :+

[ Voor 10% gewijzigd door AtomicShockwave op 24-07-2008 21:41 ]

• pistole

pistole

Frutter

Je hebt gesimplificeerd gezegd twee soorten subwoofers: aktieve en passieve.

Aktieve subwoofers hebben een eigen versterker en verwachten een signaal op "line" nivo; dat is dezelfde soort spanning die bijvoorbeeld een cd-speler naar een versterker stuurt. Of de "line-out" van je TV.

Passieve subwoofers zijn net als speakerboxen: het signaal daarnaartoe is "sterker": sterk genoeg om de speaker geluid te laten produceren.

Het is afhankelijk van de versterker welk soort subwoofer je moet/kan aansluiten.

Vertel eens wat voor versterk je hebt, en maak anders eens een foto van de achterkant ervan?

[ Voor 8% gewijzigd door pistole op 24-07-2008 21:42 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.ciao-shopping.nl/Philips_LX_7100_SA__361826 hmmm Dit pakkertje heb ik nu staan....Al redelijk lang.......

Het is btw zo dat ik de subwoover gloednieuw ergens kon meenemen voor niks... Verkopen zal hij denk ik niet veel opleveren.....En ik wil graag kijken of hij beter is dan mijn oudere...

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:43:
http://www.ciao-shopping.nl/Philips_LX_7100_SA__361826 hmmm Dit pakkertje heb ik nu staan....Al redelijk lang.......

Het is btw zo dat ik de subwoover gloednieuw ergens kon meenemen voor niks... Verkopen zal hij denk ik niet veel opleveren.....En ik wil graag kijken of hij beter is dan mijn oudere...
waarschijnlijk schiet je er niet veel mee op. Ik vind dat het allebei budget spul is :)
als je er op vooruit wil gaan dan zou ik me verdiepen in zelfbouw.

• pistole

pistole

Frutter

Als je oude sub ook passief is (=zonder aparte versterker / spanningsbron) dan zou het moeten kunnen werken :)

EDIT:
hmm, is je oude subwoofer aktief?
Afbeeldingslocatie: http://www.kiekeboe.cc/~pistole/lx100.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door pistole op 24-07-2008 21:49 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
je oude sub is actief, je nieuwe passief.
Tulp aansluiting is altijd line-niveau, en moet dus nog versterkt worden.

Gevalletje creatief doen of forget it.

Verwijderd

Topicstarter
De oude sub heeft een aparte spanningsbron helaas... Jammer:( ( oude is dus aktief toch? )

AtomicShockwave : Tja... Voor een leuk filmpje een een lekker house cdtje werkt het goed hoor;) het zal vast altijd beter kunnen maar i dont need that...krijg nu al gezeik met de buren:P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 21:53 ]

Verwijderd

Ik zou een nieuwe actieve sub kopen. Die passieve dingetjes van philips doen het goed op hun "moederversterker". Maar zodra je er een andere versterker aan hangt zal er niet veel moois uit komen lijkt mij.

Ik gok dat je voor 70 euro bij de conrad een Mivoc (merk) subje kan kopen, welke die philips er in alle fronten uit zal spelen.
Pagina: 1