• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik heb de volgende configuratie

Supermicro X7DBE+ moederbord (rev 1.3b volgens post message die ik krijg als ik battery pull do)
Intel Xeon 5410 45nm
4x Transcend FB-Dimm 2GB
Areca 24port PCI-X raid controller
Supermicro 846TQ case met 900W redundant psu

Momenteel heb ik het volgende problem

De areca controller is afgekoppeld, maar ook zonder deze zit ik met dit probleem

Het systeem reageert niet meer vanaf het BIOS logo geshowd word.
Als ik op del duw VOOR dit getoond word, geraak ik in het bios, kan ik dit configureren, en in het bios word alles correct herkend.
Als ik een battery pull do, dan krijg ik een post output te zien waarin het systeem alle hardware probleemloos detecteert.

Ik krijg echter het systeem met geen enkele moeite (zonder raid controller, met raid controller, met 1 lat geheugen, met geheugen tussen banks te cyclen) voorbij het logo
Als ik op tab duw krijg ik gewoon een zwart scherm en blijft hij daar op hangen.

Ik dacht aan een BIOS probleem, omdat hij nog een Bios van april 2007 geeft, maar vermits ik hem niet kan booten kan ik hem natuurlijk ook niet flashen.

Op de supermicro site staat dat je voor Woodcrest een rev 2.0 of meer nodig hebt, maar voor Harpertown staat deze beperking er niet op

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn SuperMicro X7DB8+ moederbord. Post doet het gewoon en BIOS kan ik geheel instellen maar na de POST boot hij simpelweg niet verder. Geen schijfactiviteit, geen cdrom uitlezen, niets... Deze revisie zou volgens SuperMicro eveneens de 54XX 45nm CPU's moeten ondersteunen dus je zou verwachten dat het daar niet aan kan liggen.

Enige wat ik me heb bedacht, is toch een keer ergens een 53XX CPU "lenen" en die erin prikken om te kijken oftie dan wel verder wil booten :-\ Vervolgens zou een eventuele BIOS flash het probleem misschien kunenn oplossen.

Probleem is, dat ik niemand ken die zijn 53XX CPU "even" uit leent, zelfs niet tegen vergoeding :-(

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...