Hallo allemaal,
een raar probleem hier. Ik heb een invoegtoepassing 'oude stijl' (dus xla) gemaakt op m'n werk om testdata te genereren. Ik gebruik de volgende code om knoppen op het Ribbon bij te plaatsen:
Niet helemaal netjes wellicht, maar dit werkt op m'n werk. Ik laad de XLA in als invoegtoepassing en het tabblad Invoegtoepassingen verschijnt netjes, met de hierboven vermeldde knoppen. De rest van de macro's werken ook goed.
Nu probeer ik hetzelfde thuis en hier verschijnt het tabblad Invoegtoepassingen niet. Voor zover ik weet zijn de instellingen in het Office Vertrouwenscentrum hetzelfde. Versienummer hier thuis: Microsoft Office Excel 2007 1.2.0.6300 SP1 MSO 1.2.0.6213.1000
Op m'n werk durf ik niet te zeggen welke versie het is. Beide versies zijn legaal en geactiveerd. Computer thuis is up to date, werk durf ik niet te zeggen maar ik neem aan van wel.
Edit:
Oke, het probleem is al opgelost, afbeelding hht.jpg stond niet in het UserLibraryPath. Maar er is wel een ander probleem. Op m'n werk geeft Office netjes een foutmelding als hij een afbeelding niet kan vinden. Hier thuis niet. Weet iemand waar dat aan kan liggen?
een raar probleem hier. Ik heb een invoegtoepassing 'oude stijl' (dus xla) gemaakt op m'n werk om testdata te genereren. Ik gebruik de volgende code om knoppen op het Ribbon bij te plaatsen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| Private Sub maakKnoppen()
Dim picPictureHHTBerichten As IPictureDisp
Dim picPictureOPOBerichten As IPictureDisp
Dim picPictureInfraBerichten As IPictureDisp
Dim picPictureVersienummer As IPictureDisp
Set picPictureHHTBerichten = stdole.StdFunctions.LoadPicture( _
Application.UserLibraryPath & "hht.jpg")
Set picPictureOPOBerichten = stdole.StdFunctions.LoadPicture( _
"d:\opo.jpg")
Set picPictureVersienummer = stdole.StdFunctions.LoadPicture( _
"d:\versienummer.jpg")
Set picPictureInfraBerichten = stdole.StdFunctions.LoadPicture( _
"d:\rails.jpg")
' Maak knop Maak HHT Berichten
Set cControlMaakHHTBerichten = Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Controls.Add
With cControlMaakHHTBerichten
.Caption = "Maak Portal berichten"
.Style = msoButtonIconAndCaption
.Picture = picPictureHHTBerichten
.OnAction = "MaakHHTBericht.MaakBericht"
End With
' Maak knop Maak OPO Berichten
Set cControlMaakOPOBerichten = Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Controls.Add
With cControlMaakOPOBerichten
.Caption = "Maak OPO berichten"
.Picture = picPictureOPOBerichten
.OnAction = "MaakOPOBerichten.MaakOPOBerichten"
End With
' Maak knop Maak Infra Berichten
Set cControlMaakOPOBerichten = Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Controls.Add
With cControlMaakOPOBerichten
.Caption = "Maak Infra berichten"
.Picture = picPictureInfraBerichten
.OnAction = "MaakInfraBerichten.MaakBericht"
End With
' Maak knop Versienummer
Set cControlVersieInvoegtoepassing = Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Controls.Add
With cControlVersieInvoegtoepassing
.Caption = "Versienummer"
.Picture = picPictureVersienummer
.OnAction = "Versienummer.geefVersienummerWeer"
End With
End Sub |
Niet helemaal netjes wellicht, maar dit werkt op m'n werk. Ik laad de XLA in als invoegtoepassing en het tabblad Invoegtoepassingen verschijnt netjes, met de hierboven vermeldde knoppen. De rest van de macro's werken ook goed.
Nu probeer ik hetzelfde thuis en hier verschijnt het tabblad Invoegtoepassingen niet. Voor zover ik weet zijn de instellingen in het Office Vertrouwenscentrum hetzelfde. Versienummer hier thuis: Microsoft Office Excel 2007 1.2.0.6300 SP1 MSO 1.2.0.6213.1000
Op m'n werk durf ik niet te zeggen welke versie het is. Beide versies zijn legaal en geactiveerd. Computer thuis is up to date, werk durf ik niet te zeggen maar ik neem aan van wel.
Edit:
Oke, het probleem is al opgelost, afbeelding hht.jpg stond niet in het UserLibraryPath. Maar er is wel een ander probleem. Op m'n werk geeft Office netjes een foutmelding als hij een afbeelding niet kan vinden. Hier thuis niet. Weet iemand waar dat aan kan liggen?
[ Voor 4% gewijzigd door RvL op 24-07-2008 20:15 ]
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...