[HDMI] pc aangesloten, maar tv heeft "schop" nodig?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb wat raars en ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor weet.
Volgende is mijn situatie:

Panasonic TH42-PV70 tv. Via HDMI2 zit mijn pc aangesloten. (via een DVI->HDMI kabel, het is een Ati Radeon 3450 kaartje, mocht dat belangrijk zijn)

Als ik nu mijn pc aanzet en vervolgens mijn tv aanzet (of in elk geval: op het HDMI2 kanaal zet) dan zie ik niets op m'n tv. PC staat zeker wel goed aan. Als ik dan mijn pc uitzet en weer aanzet krijgt die HDMI2 poort een "pulsje" ofzo waardoor hij het wel doet.

Gevolg is dat ik altijd EERST de tv aan moet zetten en dan pas m'n pc. Weet iemand hoe dat komt? Of mooier nog... een oplossing?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Niemand? Ik heb ondertussen gemerkt dat HDMI1 dit probleem NIET heeft...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Dan ligt het waarschijnlijk aan de TV zelf (het kan zowel een standaardfout als een productiefout zijn) of is er een incompatibiliteit tussen je videokaart en die HDMI-ingang; HDMI2 wordt zeker als de aansluiting voor DVI in de handleiding gespecificeerd?

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb hetzelfde met een ander merk tv en video kaart, best wel vervelend en heb nog geen oplossing.
Ik denk dat 't aan de tv ligt.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met een Samsung LE37R83 en de DVI-out op m'n M2NPV-VM moederbord (er zit ook een LG 19" op m'n VGA-out, werk met nView in Dual View).
In het begin was dit niet, maar op een gegeven moment is het ineens gekomen. Nog steeds geen enkele oplossing voor gevonden, dus nu is het ook gewoon even de tv aanzetten en dan de pc aanzetten.
Het is daarna wel gewoon mogelijk de tv uit te zetten zodra windows volledig is opgestart. Het signaal blijft daarna altijd goed of de tv nu aan of uit staat..

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dit klinkt allemaal als "statische ladingen die niet weg kan vloeden naar aarde"

Punten lijstje :

1. Heb je een aarde aan je 220V WCD met aarde (wandcontactdoos "aan/in" de muur)?

2. Heb je niet eindeloos stekkerdozen aan elkaar vast geknopt, en zit er ook een niet geaarde weer tussen?

1+2 = :X 3? = 2500+ V ? :(

! 3. Je tv heeft een te hoge spannings piek of een statische onlading te voorduren gehad, en omdat er geen aarde aanwezig, heeft deze een baan moeten zoeken naar de intene electronica in de televisie.

Zeker samen met het warmere weer van de afgelopen dagen kunnen ladingen makkelijker overspringen van - naar +

Met als gevolg dat je tv kapot gaat of

dat je tv niet meer naar behoren werkt en/of in het vervolg nog slechter "kan" gaan functioneren in het verdere levensverloop van het apparaat.

Meer kan het niet zijn denk ik...

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 00:31
Aan geaarde stopkontakten ligt t zeker niet.
Kan n handshake probleem zijn, ik weet t ook niet zeker.

Ik heb n hdmiswitch aan mn plasma en als ik de pc start terwijl ik de switch nog niet op de goede input heb gezet (hij moet bijv op nr 2, maar hij staat nog op de ingang van de ps3), dan krijg ik ook geen beeld.

Als ik wel beeld heb, maar ik switch ff naar n andere source (ik ga bijv gamen op de ps3 terwijl ik internetradio luister via de pc) en ik switch later weer terug, krijg ik weer geen beeld en moet ik de pc opnieuw opstarten.
Mn xbox360 doet hetzelfde.

Nu ik de pc direct in de tv heb gestoken , is er geen probleem.

Ik meen dat wanneer n apparaat met hdmi aangezet wordt, linkt dit apparaat met de tv (edid of handshake). Als dat niet gebeurt komt er geen beeld.

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-02 17:41
Ligt het er niet gewoon aan dat de pc een monitor moet detecteren bij het booten? Ik heb in ieder geval nog niet gehoord van een pc die je kunt opstarten en daarna pas de tv/monitor aan zetten en beeld hebt. Zelf moet ik dus ook altijd eerst de goeie input op de lcd selecteren en dan pas de pc aanzetten.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
GodDamage schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 01:11:
Ligt het er niet gewoon aan dat de pc een monitor moet detecteren bij het booten? Ik heb in ieder geval nog niet gehoord van een pc die je kunt opstarten en daarna pas de tv/monitor aan zetten en beeld hebt. Zelf moet ik dus ook altijd eerst de goeie input op de lcd selecteren en dan pas de pc aanzetten.
Hmmm.... blijft interessante kwestie dit... Ik heb nu nog ondertussen een weekje m'n pc op HDMI1 zitten en SOMS gaat het wel goed als ik eerst de pc en daarna de tv aanzet. Lijkt me dus wel een handshake probleempje. Ondertussen ben ik mezelf maar gewoon aan het aanleren om eerst de tv aan te zetten.

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01 09:49
Ik heb een iets ander probleem, maar toch een beetje in de zelfde richting, omdat het probleem zich ook niet voor doet op hdmi1 (aan de voorkant)

Blijkbaar gedragen de hdmi-ingangen aan de achterkant dus anders.

Het hdmi-handshake verhaal gaat volgens mij niet op, omdat er aan de andere kant een DVI zit die geen (of een ander?) handshake protocol heeft.

Ik heb ook nog geen oplossing helaas

Verwijderd

Een maat van mij heeft bijna hetzelfde probleem, alleen hij krijgt helemaal geen beeld op de TV. Hij heeft ook een Panasonic LCD TV (TX-37lzd70).

Via laptop aangesloten, nVidia controlpanel herkent de TV wel, maar zodra je wil clonen of iets anders komt er niks op TV.

Via de PC aangesloten, ATI software herkent de TV wel, maar werkt ook niet.

Wat we al hebben geprobeerd:

- Andere drivers
- Andere HDMI poort
- Met gewone VGA kabel aan de PC aansluiting op de TV aangesloten, wat wel gewoon werkt
- TV weer naar fabrieksinstellingen gezet.

Het heeft eerst wel gewerkt, maar toen hij deze, Matrox DualHead2Go Digital Edition, er tussen heeft gedaan is het mis gegaan. Deze zit er nu niet meer tussen.

Zou het door sluiting kunnen komen?
Pagina: 1