[EyeTV] DVB-C op iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222931

Topicstarter
Ik wil graag digitale TV kijken op mijn iMac. Ik hen al een decoder en een smartcard van Casema (Ziggo). Via de Apple store wordt voor het kijken van TV op de Mac diverse "sticks" van Elgato EyeTV aangeboden. Mijn vraag is: Welke moet ik hebben? Op dit forum zag ik dat ik daarvoor een EyeTV 610 moest aanschaffen. Maar deze bieden ze (volgens mij) niet meer aan.

Op de Apple site bieden ze de voldende producten van Elgato aan:

- Elgato EyeTV Hybrid (DTT + analoge TV) met analoge ingang (volgens mij is deze NIET geschikt)
- Elgato EyeTV Diversity met EyeTV 2 (Volgens mij niet, nl voor DVB-T)
- Elgato EyeTV 250 Plus
- Elgato EyeTV for DTT-stick (Volgens mij ook niet, nl. voor DTT)
- EyeTV 310 FireWire (Deze is volgens mij alleen voor DVB-S)

Wie weet welke ik van deze bovenstaande moet hebben, of moet ik een andere (ander merk?) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Op de site staan geen producten voor DVB-C met pay-tv ondersteuning volgens de product selectie. Er zijn wel andere aanbieders voor hardware.

Waar je vooral op moet letten is of zo'n kaart ook een common interface (CI) heeft voor het decoderen van de kanalen. Je moet daar dan ook nog een CAM hebben, de Alphacrypt is volgens mij de enige die werkt.

Ik gebruik hier EyeTV + FireDTV + Alphacrypt. Ik heb daarnaast ook nog Remote Buddy om alles met een universele afstandsbediening te bedienen.

http://texturizer.net/firebird/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welke EyeTV gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

EyeTV is alleen de software voor de Mac, versie 3.0.2. FireDTV is de tuner, staat tegenwoordig ook in de HCL van Elgato.

http://texturizer.net/firebird/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is het ook mogelijk om vanaf de decoder via een scart/S-video kabel naar de iMac met EyeTV hybrid (of andere EyeTV)?

Het wisselen van zenders zal dan via de decoder moeten, maar dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:14

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

www.slingbox.com is een andere oplossing daarvoor. Kun je ook nog eens via internet/mobiel tvkijken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1