Toon posts:

Asus K8N - Komt niet door bios heen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag bezig met m'n oude k8n mobo'tje te installeren in een HTPC. Helaas zag ik de CMOS jumper aan voor de Chassis intrusion jumper (na een foutmelding bij de boot) dus je raad het al : Jumper op CLEAR en booten maar... Dus nu blijft de pc steken bij het k8n bootscherm (met het asus logo) en reset hij zich weer na enkele seconden. Als ik op DEL druk voor de bios kom ik bij het american megatrends scherm en vandaar zou ik de bios in moeten kunnen maar dat kun dus niet. Ook daar boot hij weer na enkele seconden. Helaas is er geen floppy drive activiteit dus een bios flash is vanaf een diskette niet mogelijk!

Ik zit echt met m'n handen in het haar. Hebben jullie misschien een oplossing voordat ik naar de winkel ren voor een bios flash?

bedankt!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 12:38
DEL druk voor de bios kom ik bij het american megatrends scherm en vandaar zou ik de bios in moeten kunnen
Is dat american megatrends scherm niet je bios? blauwig enzo?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, maar even een update

ik wist via alt + F2 in het recovery scherm te komen voor een bios update via een diskette. Alles gedaan zoals de handleiding mij vertelde en volgens het scherm ging alles goed! Maar nu doet hij helemaal niks meer! Alles blijft zwart :S

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een CMOS clear doet niets meer dan alle settings defaulten, dus dan zou je PC toch echt niet moeten rebooten hoor. Heb je de jumper daara wel weer teruggezet?

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 13:20

scorched

Maximum Overdrive

batterij eruit en cmos clear met jumper en dan batterij erin wil ook nog wel eens helpen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Even titelfix gedaan :)
WAs 'Bios problemen asus K8N...help!' is nu 'Asus K8N - Komt niet door bios heen' :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
alles geprobeerd...batterij eruit...cmos gereset. Niks helpt
ik heb bij azerty een socket 754 mobo van asrock besteld (ja dan maar een kapatilistische oplossing) dus bij deze mag het topic dicht! ;)

voor de liefhebbers...het mobo staat op ebay. Voor de knutselaars onder ons _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 13:03 ]

Pagina: 1