Hoi,
Sinds enkele maanden heb ik een Mac Pro gekocht via de applestore met 4Gb geheugen. Vandaag zag ik in het 'over deze mac' schermpje opeens 3 Gb staan terwijl toen ik hem kocht er echt 4 Gb stond. Ik heb hem open gemaakt en de Riser's verwijderd en gekeken of alles goed vast zat en op de goede plek (2 DIMM's van elk 1 Gb op onderste en bovenste Riser, op dezelfde plek in DIMM slots 1 en 2).
Diagnostische info schermpje bij systeembeheer zegt volgende:
Zelftest bij inschakeling:
Laatst uitgevoerd: 24-07-08 17:29
Resultaat: Fout
Type fout: Geheugen
Geheugensleuf: DIMM 1/DIMM Riser B
en bij geheugen tab dit:
DIMM Riser B/DIMM 1:
Grootte: 512 MB
Type: DDR2 FB-DIMM
Snelheid: 800 MHz
Status: OK
Bij DIMM Riser B/DIMM2 wordt ook 512 Mb gezegd terwijl ik echt 2x 1 Gb in Riser B zitten.
Enig idee wat hieraan te doen? Mac werkt verder prima. Kan het geheugen kapot zijn ofzo??
Bij voorbaat dank...
Sinds enkele maanden heb ik een Mac Pro gekocht via de applestore met 4Gb geheugen. Vandaag zag ik in het 'over deze mac' schermpje opeens 3 Gb staan terwijl toen ik hem kocht er echt 4 Gb stond. Ik heb hem open gemaakt en de Riser's verwijderd en gekeken of alles goed vast zat en op de goede plek (2 DIMM's van elk 1 Gb op onderste en bovenste Riser, op dezelfde plek in DIMM slots 1 en 2).
Diagnostische info schermpje bij systeembeheer zegt volgende:
Zelftest bij inschakeling:
Laatst uitgevoerd: 24-07-08 17:29
Resultaat: Fout
Type fout: Geheugen
Geheugensleuf: DIMM 1/DIMM Riser B
en bij geheugen tab dit:
DIMM Riser B/DIMM 1:
Grootte: 512 MB
Type: DDR2 FB-DIMM
Snelheid: 800 MHz
Status: OK
Bij DIMM Riser B/DIMM2 wordt ook 512 Mb gezegd terwijl ik echt 2x 1 Gb in Riser B zitten.
Enig idee wat hieraan te doen? Mac werkt verder prima. Kan het geheugen kapot zijn ofzo??
Bij voorbaat dank...