Toon posts:

BIOS zet default instellingen steeds terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een nogal vreemd probleem:

Iedere keer dat ik opstart, zijn alle instellingen (voor zover ik weet, ik ken die instellingen niet allemaal uit mn hoofd) van mn BIOS terug gezet naar de default instellingen.
Plotseling krijg ik een melding dat Fasttrack niet aangesloten is of niet werkt, en als windows opstart, krijg ik de melding dat er een nieuw device is aangetroffen. Dit blijkt de RAID controller te zijn.

Dit vind ik nogal raar, want ik gebruik de raid helemaal niet, ook nooit gebruikt.
Ik heb alleen twee IDE hd's.

Een bijkomstigheid is nog dat system restore niet werkt.

Weet iemand wat dit veroorzaakt kan hebben?

Verwijderd

je zou bijna zeggen: batterijtje leeg :)

//system restore zou wel eens over de zeik kunnen gaan van een klok die steeds op 1970/1992/whatever staat :P

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 17:19 ]

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

battery op je moederbord is dan waarschijnlijk leeg, dat kan verschillende oorzaken hebben, maar de enigste oplossing is vervangen ;)

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de datum van mn pc klopt wel nu, maar t kan natuurlijk zijn dat windows dat steeds synchroniseerd na t opstarten?

Maar dan blijft wel nog t rare dat windows steeds mn raidcontroller opnieuw detecteerd.. of ligt dat ook aan t batterijtje?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
batterij leeg lijkt obvious, maar afaik krijg je dan bij zowat alle sytemen een error system battery low oid.
Het kan evengoed zijn dat er wat mis is met de bios chip of het moederbord zelf.
Anyway: nieuw batterijtje valt te proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik inderdaad sowieso maar even proberen.. en als dat niet werkt misschien de bios updaten ofzo.
Pagina: 1