Ik zit met het volgende probleem. ik heb 1 product, dit product bestaat uit een bundel van 2 producten. deze 2 producten kunnen ook apart van elkaar besteld worden.
elk product heeft een eigen naam, code, prijs, omschrijving en koppeling met andere producten als het een bundel is.
* product 'vpg' = 10,-
* product 'vps' = 20,-
* product 'vpe' bestaat uit product 'vpg' en vps' en kost 27,-
* product 'vpe' heeft omdat het een bundel is korting
dus voor product vpe staat bij product_bundel_1 'vpg' en product_bundel_2 'vps'
het is niet mogelijk om een 3de product aan de bundel te combineren, dit zal later ook niet gebeuren.
Mijn probleem
in 1 tabel kan je niet select * from product where product_bundel_1 = productcode
Ideetjes
* nu zit ik aan een select in een select te denken maar ik twijfel of dat werkt. waar ik ook aan zit te denken is een koppeltabel waar die die bundel productcodes in staan.
* in een sessie bijhouden of het een bundel is zodat ik dan uit verschillende tabellen kan kiezen en sql statements dus.
kortom ik zit een beetje vast heeft iemand ideeen hoe dit op te lossen is?
elk product heeft een eigen naam, code, prijs, omschrijving en koppeling met andere producten als het een bundel is.
voorbeeld:quote: sql tabelCREATE TABLE `product` (
`product_id` int(4) NOT NULL auto_increment,
`productcode` varchar(10) NOT NULL,
`product_bundel_1` varchar(10) default NULL,
`product_bundel_2` varchar(10) default NULL,
`naam` varchar(100) NOT NULL,
`omschrijving` text,
`afbeelding` varchar(100) default NULL,
`prijs` int(10) NOT NULL,
PRIMARY KEY (`product_id`)
)
* product 'vpg' = 10,-
* product 'vps' = 20,-
* product 'vpe' bestaat uit product 'vpg' en vps' en kost 27,-
* product 'vpe' heeft omdat het een bundel is korting
dus voor product vpe staat bij product_bundel_1 'vpg' en product_bundel_2 'vps'
het is niet mogelijk om een 3de product aan de bundel te combineren, dit zal later ook niet gebeuren.
Mijn probleem
in 1 tabel kan je niet select * from product where product_bundel_1 = productcode
Ideetjes
* nu zit ik aan een select in een select te denken maar ik twijfel of dat werkt. waar ik ook aan zit te denken is een koppeltabel waar die die bundel productcodes in staan.
* in een sessie bijhouden of het een bundel is zodat ik dan uit verschillende tabellen kan kiezen en sql statements dus.
kortom ik zit een beetje vast heeft iemand ideeen hoe dit op te lossen is?
[ Voor 3% gewijzigd door ReseTTim op 24-07-2008 17:04 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..