Toon posts:

Server laten beheer outsourcen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat gegoogled en geforumsearched maar kon niets vinden:

Zijn er hier mensen die een server hebben bij bedrijfA en dat laten beheren door bedrijfB?

Ik heb een goede VPS bij een Nederlandse partij. Zelf heb ik geen kennis / interesse in het beheer.
Kleine aanpassingen die niet via de control-panels kunnen vraag ik aan via de host en worden netjes binnen een dag of 2 afgehandeld... voor 60 euro per uur.

Dit kan vast goedkoper door een of andere Amerikaan / Chinees.

Iemand? Mening? Advies?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:32:
Dit kan vast goedkoper door een of andere Amerikaan / Chinees.

Iemand? Mening? Advies?
Amerikanen zijn goedkoper vanwege de dollarkoers? :+
Ik zou gewoon een vaste freelancer vragen die een beetje capabel is, je begrijpt (niet alleen Chinees spreekt) en ook een beetje meedenkt. Tenzij het echt bedrijfskritische dingen zijn die gewoon goede support vereisen en waarmee je een SLA kan afspreken dat ze ook dingen kunnen fixen in een bepaalde tijdsduur (maar dat wordt lastig als je hoster niet de supportende partij is).
Het voordeel van 1 vast persoon is dat dingen vaak sneller op te lossen zijn als het gaat om een niet-standaard configuratie. Jij kan gewoon eisen dat hij alles netjes documenteert. Dan ben je misschien wat meer geld kwijt, maar heb je ook wat. :)

[ Voor 21% gewijzigd door gertvdijk op 24-07-2008 16:38 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Wat heb je uitgezocht? Wat zijn je concrete vragen?
Zie: Hosting FAQ en ervaringen topics in dit subforum

Specs

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
60 eur per uur is een heel normaal tarief (en zelfs nog goedkoop voor specifieke diensten)

Een chinees/indieer/bulgaar/pool (Dat zijn de meeste landen waar zulke dingen aan uitbesteed) worden zullen goedkoper zijn (15-20 eur per uur ofzo?) maar vaak snappen ze half niet wat je bedoelt, mede door de taal, en is de mentaliteit vaak ook heel anders.

"ja, maar jij zei dat ik een account moest aanmaken, dat heb ik gedaan. Je zei niet dat ik dat account moest activeren en je logingegevens moest sturen", hoppa, weer meerwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand de topic titel aanpassen? :-)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:36:
60 eur per uur is een heel normaal tarief (en zelfs nog goedkoop voor specifieke diensten)

Een chinees/indieer/bulgaar/pool (Dat zijn de meeste landen waar zulke dingen aan uitbesteed) worden zullen goedkoper zijn (15-20 eur per uur ofzo?) maar vaak snappen ze half niet wat je bedoelt, mede door de taal, en is de mentaliteit vaak ook heel anders.

"ja, maar jij zei dat ik een account moest aanmaken, dat heb ik gedaan. Je zei niet dat ik dat account moest activeren en je logingegevens moest sturen", hoppa, weer meerwerk.
We outsourcen al een paar jaar al onze webdevelopment naar China, dit gaat nu prima. In het begin inderdaad de problemen gehad die je beschrijft. Ik denk dat we dat wel kunnen ondervangen...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:36:
Kan iemand de topic titel aanpassen? :-)
Kun je aan een modje vragen dmv een TR.

Specs

Verwijderd

Ik weet niet welke applicaties er draaien en hoe bedrijfskritisch de server is, maar stap eens binnen bij de lokale MBO ICT opleiding. Afhankelijk van het team van leerkrachten is hier meestal prima wat te regelen.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:37:
[...]

We outsourcen al een paar jaar al onze webdevelopment naar China, dit gaat nu prima. In het begin inderdaad de problemen gehad die je beschrijft. Ik denk dat we dat wel kunnen ondervangen...
Dat scheelt al een hele hoop, op zich kan het prima, als je een beetje hun denkwijze op de rit hebt. Anders wordt de besparing een dubbele frustratie ;)
Blijft zoals hieronder gezegd software development iets anders dan serverbeheer, maar goed.
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:40:
Ik weet niet welke applicaties er draaien en hoe bedrijfskritisch de server is, maar stap eens binnen bij de lokale MBO ICT opleiding. Afhankelijk van het team van leerkrachten is hier meestal prima wat te regelen.
No offense, maar het nivo van een gemiddelde MBO opleiding is dermate beroerd dat ik dat, zeker niet op een productiebak, uberhaupt in mn hoofd zou kunnen halen.

Patchkabels knijpen is al moeilijk (ja, 1x gedaan), bootcd in de drive "computer is vastgelopen, ik zie alleen maar A:\> en hij geeft foutmeldingen als ik windows intyp", en zo kun je wel ff doorgaan. Gemiddeld 5% per klas is daadwerkelijk geinteresseerd en doet moeite.
Ook al hebben de docenten (in theorie) meer kennis, in praktijk zou ik dat niet willen ;)

[ Voor 50% gewijzigd door DJSmiley op 24-07-2008 16:44 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:37:
Appels en peren...

Je kan beheer (denk alleen al aan de eventuele taalbarrierre) totaal niet vergelijken met software development.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:41:
[...]

Appels en peren...

Je kan beheer (denk alleen al aan de eventuele taalbarrierre) totaal niet vergelijken met software development.
Tuurlijk wel. In dit geval gaat over communicatie. Het gaat er hier om dat we weten hoe onze Chineze collega's onze instructies opvatten.

Uiteraard zal het beheer een hele reeks van nieuwe problemen met zich mee brengen, maar de basis communicatie hebben we onder de knie. Dat scheelt al een hoop.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:41:
[...]

Dat scheelt al een hele hoop, op zich kan het prima, als je een beetje hun denkwijze op de rit hebt. Anders wordt de besparing een dubbele frustratie ;)
Blijft zoals hieronder gezegd software development iets anders dan serverbeheer, maar goed.

[...]

No offense, maar het nivo van een gemiddelde MBO opleiding is dermate beroerd dat ik dat, zeker niet op een productiebak, uberhaupt in mn hoofd zou kunnen halen.

Patchkabels knijpen is al moeilijk (ja, 1x gedaan), bootcd in de drive "computer is vastgelopen, ik zie alleen maar A:\> en hij geeft foutmeldingen als ik windows intyp", en zo kun je wel ff doorgaan. Gemiddeld 5% per klas is daadwerkelijk geinteresseerd en doet moeite.
Ook al hebben de docenten (in theorie) meer kennis, in praktijk zou ik dat niet willen ;)
Je hebt weinig vertrouwen in de MBO'er van deze tijd :-) Hoewel ik het gedeeltelijk met je eens ben, er zitten echt ook wel een hele boel goede jongens (en meiden) op het MBO die dit vast prima aankunnen.

Ik vind het eigenlijk wel een leuk idee, zo'n scholier kan lekker wat bijverdienen, wat ervaring opdoen etc... toch blijft het wel risico vol, vooral als we straks meer applicaties op de server gaan draaien...

• DJSmiley
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:49:
[...]

Je hebt weinig vertrouwen in de MBO'er van deze tijd :-) Hoewel ik het gedeeltelijk met je eens ben, er zitten echt ook wel een hele boel goede jongens (en meiden) op het MBO die dit vast prima aankunnen.

Ik vind het eigenlijk wel een leuk idee, zo'n scholier kan lekker wat bijverdienen, wat ervaring opdoen etc... toch blijft het wel risico vol, vooral als we straks meer applicaties op de server gaan draaien...
Ik zeg ook niet dat alles kansloos is, alleen imho kiest 60% ICT "ik moet toch wat kiezen en ik vind t wel leuk om keer spel te spelen". Om die goede ertussenuit te halen.. dat kun je imho niet riskeren op een productiedoos (kom je ws achter als t te laat is en je extra moeite/downtime hebt omdat je moet recoveren)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:53:
[...]

Ik zeg ook niet dat alles kansloos is, alleen imho kiest 60% ICT "ik moet toch wat kiezen en ik vind t wel leuk om keer spel te spelen". Om die goede ertussenuit te halen.. dat kun je imho niet riskeren op een productiedoos (kom je ws achter als t te laat is en je extra moeite/downtime hebt omdat je moet recoveren)
Dat ben ik met je eens. Persoon moet dus goed gescreend worden.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik zie niet echt in wat je met dit topic wil bereiken.

Dat mensen je zullen vertellen dat het een afweging is tussen professioneel beheer en een 'beunhaas' lijkt me niet meer dan logisch.

Jij moet voor jezelf bedenken of je goeie afspraken (lees: SLA's) kunt maken met een extern ingehuurd persoon, en of de data/applicaties op je bak zo kritisch zijn dat je daar een X bedrag voor wil uitgeven. Dat kunnen wij niet voor je bepalen.

Verder mis ik een beetje je eigen inzet in dit topic. Het komt nu een beetje neer op: ik zat zo eens te denken om een random $persoon in te huren voor weinig. Is dat slim? :X
Pagina: 1