Toon posts:

Veel problemen met router..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere problemen met mijn router.Het is een 7 jaar oude belkin router,
Soms dan moet ik om de 5 minuten de router resetten omdat het signaal weg is, ook heb ik sinds kort een nieuwe computer met vista en ik had veel hogere download snelheden op XP. Het ligt niet aan de porten want ik heb hetzelfde probleem met usenet.

Enige verschil is dat de nieuwe computer een ingebouwde wireless network adapter heeft tot 100mbit en mijn oude computer met XP Had een wireless network adapter van belkin tot 10mbit maar die was gewoon los.

Zijn deze problemen te verhelpen of moet ik een nieuwe computer kopen? en ligt het snelheids probleem aan de OS,de router of aan de ingebouwde network adapter?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Je probleem zit 'm dus in je wireless? Je zegt het enige verschil is je nieuwe computer maar dat is nog al een belangrijk verschil.

Welk merk en type wireless had je voorheen en heb je nu? Je zegt dat je verbiinding verliest, is dat je internet verbinding of je wireless verbinding? Kun je iets zien in je router qua logs en/of je Vista/XP machine.

Als je het bedraad probeert, wat zijn je ervaringen dan? Overigens bestaat er niet zoiets als 100Mbit wireless, het zou dan 11Mbit of 54Mbit. Of je zou 802.11n equipment moeten hebben dan zou je wel een hogere snelheid kunnen halen maar ik weet zeker dat je 7 jaar oude router dat niet haalt.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Dat het signaal steeds verdwijnt ligt aan de router. Ook toen ik nog xp had kreeg ik maar 400 kb/s terwijl ik op de computer die direct is aangesloten op de modem ongeveer 550kb/s kreeg. Ik denk dat de router gewoon niet goed werkt met nieuwere netwerk kaarten en wireless netwerk adapters,.

Ik heb ook een laptop met vista en die komt ook niet hooger dan 250 kb/s net zoals mijn nieuwe computer. Want als ik usenet gebruik dat niet afhankelijk is van porten dan hoor ik toch gewoon de zelfde snelheden te krijgen als de bron computer?

En ik zal bedraad zo is proberen (edit:Ik heb bedraad nog nooit eerder gedaan. Welke moet ik op mijn laptop aansluiten de rode of de witte? :9 als de rode niet is aangesloten op de router heb ik ook op de bron computer geen internet en als ik de witte kabel in mijn laptop doe maakt hij verbindingen met een onbekend netwerk dat niet werkt)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 15:38 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:26:
Nee, Dat het signaal steeds verdwijnt ligt aan de router.
Ja maar welk signaal verdwijnt dan precies? Je wireless signaal als in dat je verbinding tussen je laptop en router weg is, "No signal", of je internet verbinding vanaf je router?
Ik denk dat de router gewoon niet goed werkt met nieuwere netwerk kaarten en wireless netwerk adapters,.
Zolang het voldoet aan de 802.11 standaard werken nieuwere adapters prima met oudere apparatuur, je snelheid is wel gelimiteerd tot de traagste factor natuurlijk. Welk type router/AP gebruik je en wat is de maximale snelheid die dat ding aankan?
Ik heb ook een laptop met vista en die komt ook niet hooger dan 250 kb/s net zoals mijn nieuwe computer. Want als ik usenet gebruik dat niet afhankelijk is van porten dan hoor ik toch gewoon de zelfde snelheden te krijgen als de bron computer?

En ik zal bedraad zo is proberen
Wat bedoel je precies met poorten? Usenet zal toch ook bepaalde poorten gebruiken voor de verbinding? Http zit op 80, smtp op 25, ftp op 21 en zo zal usenet ook ergens een poort gebruiken neem ik aan(119). Maar het gebruik van een poort limiteert niet je traffic snelheid.

Je kunt je internet snelheid toch testen met speedtest.net, of je gebruikt netspeed oid om lokaal te testen.

Pardon? De rode of de witte? Geen idee, ik weet niet hoe jouw netwerk eruit ziet, bij mij zijn kabels blauw, geel, wit of rood, maar dat zegt allemaal niets. Je moet een kabel tussen je LAN kant van de router en de laptop hangen, je hebt toch wel LAN poorten?

[ Voor 8% gewijzigd door Saab op 24-07-2008 15:41 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding tussen de router en laptop is weg. Ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe router koop. En ik denk dat ik een kabel te kort kom. De witte kabel verbind de router met het modem en de rode kabel verbind de Broncomputer met de router. Als ik een van deze kabels op mijn laptop aansluit heb ik geen internet

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 15:48 ]

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 22:18

hamsteg

Species 5618

Controleer de rode kabel maar eerst of dit geen cross cable is. Simpel gezegd moet de bedrading er aan beide kanten gelijk uitzien:
OB OS GB BS BB GS RB RS
Eerst karakter is kleur (Oranje, Groen, Blauw, bRuin).
Tweede karakter is geBlokt of Solid (=dus volledig gekleurd).

[ Voor 8% gewijzigd door hamsteg op 24-07-2008 16:06 . Reden: kleurtjes ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Pagina: 1