Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Weet je zekr dat het bord geen dual channel heeft?
Het is inderdaad een single-channel bord en je hebt absoluut geen voordeel met 2x1GB i.p.v. 1x2GB, maakt geen verschil.
het antwoord op je vraag is: ja 1x2gb is net zo snel als 2x1gb (bij single channel)
maar je bord ondersteunt wel dual channel lijkt me.. je moet alleen even kijken in welke slots je ze dan moet steken, soms is het 1+2 en soms 1+3
oh en als je er nog oud geheugen in hebt zitten zou het kunnen dat je daardoor geen dual channel kan draaien
edit: heb even beter gegoogled en is idd single channel
maar je bord ondersteunt wel dual channel lijkt me.. je moet alleen even kijken in welke slots je ze dan moet steken, soms is het 1+2 en soms 1+3
oh en als je er nog oud geheugen in hebt zitten zou het kunnen dat je daardoor geen dual channel kan draaien
edit: heb even beter gegoogled en is idd single channel
[ Voor 10% gewijzigd door dbm_ op 24-07-2008 15:10 ]
ik heb me ook afgevraagd of 2x1 of 1x2 verschil zou maken zonder dual channel. Even logisch denken levert me op: 2 bankjes heb dus in principe dubbel aantal pinnen op je mobo. Zou in principe kunnen betekenen dat je ook dubbel zo snel naar het geheugen kan schrijven. Maar dat werkt helaas niet zo.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Nee, dat ondersteunt hij dus niet.dbm_ schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:08:
het antwoord op je vraag is: ja 1x2gb is net zo snel als 2x1gb (bij single channel)
Dit bord ondersteunt geen dual channel
ff voor de duidelijkheidMet dual channel kan dat wel, zie het als een soort RAID voor geheugen.Twazerty schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:09:
ik heb me ook afgevraagd of 2x1 of 1x2 verschil zou maken zonder dual channel. Even logisch denken levert me op: 2 bankjes heb dus in principe dubbel aantal pinnen op je mobo. Zou in principe kunnen betekenen dat je ook dubbel zo snel naar het geheugen kan schrijven. Maar dat werkt helaas niet zo.
Echter heeft dit bordje dat niet, jammer genoeg.
[ Voor 34% gewijzigd door mace op 24-07-2008 15:11 ]
Verwijderd
Nee want dat heet dus dual channel.Twazerty schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:09:
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Thanks allemaal. Ik ga zo terug naar de winkel. Geen zin om van mobo te switchen, maar 1x2gb is goedkoper. En dan kan ik later makkelijker upgraden.
Bedankt.
Bedankt.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Pagina: 1