Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[flash] swfobject transparantie

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:04

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik gebruik swfobject om een flash bestand op een website weer te geven. Nu staat hij over een div heen waar hij dus overheen valt.

Nu heb ik wmode transparant mee gegeven, dat werkt goed in Firefox, maar in IE blijf het flashfilmpje stug over de achterliggende div vallen. Als ik op internet zoek vind ik alleen maar berichten van mensen die zeuren dat het juist niet in firefox werkt.

Mijn code is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<script type="text/javascript">
    var flashvars = {};
    var params = {};
    var attributes = {wmode: "transparent"};

swfobject.embedSWF("includes/logo.swf", "logo", "300", "67", "9.0.0", "includes/expressInstall.swf", flashvars, params, attributes);
</script>

Ik heb ook geprobeerd om de volgorde met z-index te veranderen maar ook dat mocht niet baten. Iemand een idee?

Update ik dacht eerst dat het in een gewoon html flashobject (<object classid) ook niet werkte maar dat blijkt dus wel. Dit betreft dus een probleem met swfobject...

[ Voor 9% gewijzigd door me1299 op 24-07-2008 15:12 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Dan lijkt het me een bugje in de laatste versie. Wat is er overigens mis met de object-definitie? Die is ook mooi xbrowser compatible met fallback, zonder javascript.