Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

portal site maken : welke

Pagina: 1
Acties:

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 08:34
na vanalles te geprobeert te hebben kom ik er maar niet uit..

wat wil ik :

gewoon een simpele makkelijk te editen portal site met aan de bovenkant een logo links een navigation bar in het midden je site en eventueel rechts een plek voor banners/nog meer links.

liefst ingebouwd met memberpage/forum

wat heb ik geprobeert :

joomla : mooi programma maar geen userdatabase/forum meer een echte website.
phpnuke : blijkt niet met iis 6 te werken
dotnetnuke : ziet er mooi uit maar krijg het niet werkend (vandaag sql geinstalleerd maar ziet er ingewikkeld uit)
rainbow : stamt inmiddels uit 2006 dus lijkt mij niet de juiste oplossing op het moment.

is er nergens een snel installeerbaar portal site wat nu doet wat ik wil ik begin door alle bomen het bos niet meer te zien en ben nu eigenlijk op zoek naar iets wat gewoon _werkt_

edit : de server ondersteund op het moment.

php 5
asp.net

databases die ondersteund worden :

mysql
sql 2005

het probleem is dat ik ook dot. sites host waardoor ik vast zit aan iis en niet naar apache kan gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door AjDuLion op 24-07-2008 14:46 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:03

Ankh

|true

Hmm dit maar eens volgen..

ik heb hetzelfde probleem, joomla wordt ik gek van. Om simpel een huidige layout over te zetten naar joomla is echt waanzig. (ik wil wel dat ik mijn huidige layout kan blijven gebruiken namelijk.)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 08:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Overkill, maar eenmaal onder de knie geweldig: Drupal

• Noork
  • Niet online
Je schrijft dat je IIS 6 gebruikt. Zijn er hiernaast nog meer randvoorwaarden? PHP? Mysql?

Heb je gekeken op http://www.opensourcecms.com/ ? Hier is een mooi overzicht van wat de mogelijkheden zijn van vrijwel elk gerespecteerd open source CMS.

Wist je dat er heel veel plugins zijn voor Joomla? En dat je Joomla hiermee kan uitbreiden met een forum e.d.

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
phpbb3 forum + phpBB3 portal

Eerst forum installeren, vervolgens is de portal eenvoudig en snel te installeren

• AjDuLion
Noork schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:43:
Je schrijft dat je IIS 6 gebruikt. Zijn er hiernaast nog meer randvoorwaarden? PHP? Mysql?

Heb je gekeken op http://www.opensourcecms.com/ ? Hier is een mooi overzicht van wat de mogelijkheden zijn van vrijwel elk gerespecteerd open source CMS.

Wist je dat er heel veel plugins zijn voor Joomla? En dat je Joomla hiermee kan uitbreiden met een forum e.d.
dat geloof ik en heb ik ook gezien alleen is het opzetten hiervan geen taak die je in een uur kan doen.

ik zoek iets wat zo plug en play mogelijk is en daarna nog makkelijk te editen en te spelen is (maar dit dan niet specifiek door mij)
BramBo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:44:
phpbb3 forum + phpBB3 portal

Eerst forum installeren, vervolgens is de portal eenvoudig en snel te installeren
ziet er netjes uit alleen ik miss toch net het website gevoel dit voelt echt puur als forum.

[ Voor 21% gewijzigd door AjDuLion op 24-07-2008 14:49 ]

• Noork
  • Niet online
angel00008 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:47:
[...]
dat geloof ik en heb ik ook gezien alleen is het opzetten hiervan geen taak die je in een uur kan doen.
Tja wat verwacht je. Dit soort dingen vereisen gewoonweg wat uitzoek- en instelwerk. Daar ontkom je niet aan.

• AjDuLion
Noork schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:49:
[...]

Tja wat verwacht je. Dit soort dingen vereisen gewoonweg wat uitzoek- en instelwerk. Daar ontkom je niet aan.
dat snap ik maar als ik een template kan bouwen waar ik vervolgens een paar config files moet aanpakken dan ben ik hier ook tevreden mee.

het moet alleen ook dummy proof zijn nadat de basis stappen gedaan zijn :9

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 09:38

trixx

-CTU- SuiZide

Als je niet vind wat je zoekt maak je het zelf..... De dingen die je noemt stellen weinig voor. En een standaardpakket is mooi meegenomen maar zoals je zelf al zegt is het allemaal net niet.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:30

samo

yo/wassup

xoops is nog redelijk uitgebreid. Check xoops.org
Ik heb er alleen lang niet mee mee gewerkt

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

e107 werkt afaik wel goed op IIS6, php/MySQL. Forum/memberbase zit er ook standaard in, plus nog een berg andere handige dingen.

Maar elke portal staat of valt op de template, die je eruit kunt laten zien als een 'normale' website of complete portal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AjDuLion
trixx schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:00:
Als je niet vind wat je zoekt maak je het zelf..... De dingen die je noemt stellen weinig voor. En een standaardpakket is mooi meegenomen maar zoals je zelf al zegt is het allemaal net niet.
* AjDuLion is alleen totaal geen webdesigner data is het probleem waar ik tegenaanloop :(

ik heb de ideen wel maar om het uit te voeren zie ik het niet zo snel gebeuren, ooit de fout gemaakt om een student in te huren om wat moois te maken.
Maar die bleek dus ook vanuit een gestripte (slecht gecode) cms systeem te werken waardoor het hele geheel heel erg traag liep te werken..

om het heel simpel te houden wil ik in feite dus :

portal site met daarin

http://example.all-rounder.nl (het forum)
http://example.all-rounder.nl/killboard (een zogenaamd killboard voor eve)

deze 2 links worden dus in feite in het midden gedeelte geladen met eromheen dus het portal waar je ook naar de over/geschiedenis enz enz kan gaan.

het mooiste zou zijn al je login van de portal ook gekoppelt word aan het phpbb forum (of iets anders)

het hoeft van mij totaal niet fancy met bewegende dingen als het maar gewoon strak en netjes is en werkt...

de banners enz zouden het beste natuurlijk gewoon jpg's zijn in een bepaalde map welke ik dan handmatig zou kunnen veranderen (scheelt weer stoeien om er een template module in te bouwen)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:16
Als SQL geinstalleerd is zou dotnetnuke niet zo moeilijk meer zijn om te installeren. Je moet wel even opgeven aan dnn waar de sqlserver draait natuurlijk.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1