Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet radio uitzenden via Mixer output

Pagina: 1
Acties:

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-10 21:23
Beste Tweakers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb de basics voor internet radio: een mixer, 2 microfoons, een laptop die nummers aanspeelt en een desktop pc die de output van de mixer opvangt, streamt en opneemt.

Ik vroeg me af: Hoe zorg ik ervoor dat de output van de mixer (het totale radioplaatje) via de desktop pc wordt opgenomen en tevens wordt uitgezonden via Shoutcast? Ik heb totaal geen idee wat voor programma ik hiervoor moet gebruiken.

( Voorheen gebruikte ik Sam broadcaster. Daarop de microfoons aangesloten via de mixer (line-out) en de muziek softwarematig van dezelfde computer. Dit is een ramp want dan moet je ook alles softwarematig wegdraaien. (of ik heb een foutje gemaakt natuurlijk) )

Dus nogmaals: Met welk programma kan ik het beste alles van de mixer output opnemen en streamen vanaf mijn desktop pc? :/

[ Voor 9% gewijzigd door nurret op 24-07-2008 14:16 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Output van de mixer op line in van je desktop.
[edit]
Oh je zoekt software, ik ging er vanuit dat je dat al had:
desktop pc die de output van de mixer opvangt, streamt en opneemt.
Wil je eerst opnemen, en dan uitzenden via shoutcast of wil je live radio uitzenden eigenlijk?

[ Voor 82% gewijzigd door sig69 op 24-07-2008 14:17 ]

Roomba E5 te koop

• nurret
Dat snap ik. Ik heb 2 geluidskaarten. Als ik die mixer-output op mn audigy geluidskaart zet hoe stream ik dat geluid dan via het internet?
sig69 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:15:
Output van de mixer op line in van je desktop.
[edit]
Oh je zoekt software, ik ging er vanuit dat je dat al had:

[...]

Wil je eerst opnemen, en dan uitzenden via shoutcast of wil je live radio uitzenden eigenlijk?
Ik wil live uitzenden en dit óf tegelijkertijd opnemen óf indirect, maakt niet uit. Als ik die opname maar kan opslaan ;)

[ Voor 62% gewijzigd door nurret op 24-07-2008 14:18 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik lees hier iets over een plugin:
My plugin with SHOUTcast
My plugin can be used with SHOUTcast (old versions didn't, but newer do). This gives you some very interesting possibilities.
Using an external device
One way to use my plugin is very straightforward, just connect a stereo (or mixer, or any other external device) to your soundcard and use my plugin to input from it. This works perfectly and enables you to use any (analog) equipment you might have to broadcast over the internet.

• nurret
Ja ik ken dat. Het probleem is: ik wil geen muziek afspelen en streamen via shoutcast. Ik heb een laptop waarmee ik muziek in mn mixer duw en vanaf die mixer komt ook microfoon. Ik hoef dus alleen 1 audiostream direct te streamen en op te nemen. Mijn mixer vervangt shoutcast in principe, ik hoef alleen het totaalplaatje uit te zenden. Ik heb geen idee of dit via shoutcast kan, maar ik zend het liever uit met een ander programma.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nurret schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:24:
Ja ik ken dat. Het probleem is: ik wil geen muziek afspelen en streamen via shoutcast. Ik heb een laptop waarmee ik muziek in mn mixer duw en vanaf die mixer komt ook microfoon. Ik hoef dus alleen 1 audiostream direct te streamen en op te nemen. Mijn mixer vervangt shoutcast in principe, ik hoef alleen het totaalplaatje uit te zenden. Ik heb geen idee of dit via shoutcast kan, maar ik zend het liever uit met een ander programma.
Selecteer je gewoon de line-in als bron? Zie hier: http://www.andymoore.info.../uploads/2008/05/sc_3.jpg Volgens mij kun je in dit scherm ook de line-in selecteren?

Verder is Shoutcast gewoon verbonden aan Winamp. Wat je wel kunt proberen is Icecast. Lijkt erg op shoucast maar is open source en werkt ook met andere software.

[ Voor 7% gewijzigd door Noork op 24-07-2008 14:29 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
ik hoef alleen het totaalplaatje uit te zenden. Ik heb geen idee of dit via shoutcast kan,
Dat is toch juist waar shoutcast voor gemaakt is?

Roomba E5 te koop

Pagina: 1