Toon posts:

Nieuwe Linux distro voor de Eee PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net 'n artikel over Eeetiger; een speciale distro voor de Eee PC

http://digg.com/linux_unix/Eeetiger_Linux_for_the_Eee_PC

Ik heb 'm net ff op 'n kleine USB stick geinstalleerd die ik nog had liggen (halve GB) & ik moet zeggen dat 't mooi werkt, zeker als je ziet hoe vloeiend compiz werkt, daar kan Vista echt niet tegenop >:) .

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Als echte linux geek, gooi er natuurlijk iets heel lichts op en installeer je alleen het nodige. Maar voor comsumenten wil je dat mooie schermpje met duidelijke starters. Hoe snel draait het eigenlijk, want ik vind het vreemd dat ze compiz als standaard gebruiken omdat je dan meer leunt op de grafische kaart ondersteuning. Afbeeldingslocatie: http://www.puppylinux.org/files/images/shot3.jpg
Screenshot van eetiger
De keuze voor een puppyafstammeling is wel slim, boot snel en is heel snel met weinig eisen qua ram en proc

[ Voor 18% gewijzigd door jelly op 24-07-2008 14:26 ]

Keep it simple stupid

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Leuk dat Compiz aan staat enzo, maar als je rendering zo belabberd is (screenshot) dan is het voor mij vooral een afknapper. Een wat nettere, anti-aliased rendering trekt dat machientje vast niet namelijk.
edit: hehe blijkt dat ik zelf ook deze minder mooie rendering gebruik :+

[ Voor 15% gewijzigd door gertvdijk op 24-07-2008 14:29 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me interessant. Ga hem zeker even proberen. Maar hoop wel dat alles dan ook echt goed werkt, want dat is met de huidige "eeepc customized distro's" niet het geval.

Overigens is compiz niet zo'n probleem. Onder Ubuntu draait dat ook prima op de eeepc.