TS win2k3: LPT1-mapping voor users lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22
Ik heb in t kix-script dat bij inlog draait opgenomen dat LPT1 en LPT2 gemapt worden.
Voor admins werkt dat prima, maar voor de users niet. Het is dus duidelijk een rechten-probleem.
Nu kwam ik bij de KB van Microsoft wel een dergelijk artikel tegen maar dit ging over Windows XP Home en werkt dus niet op 2003 Server (zie Non-administrators cannot remap an LPT port to a network printer )
Bestaat er ook zoiets voor 2003, en zo ja, hoe doe ik dit??
Alvast bedankt

iRacing Profiel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoezo zou dat ook niet werken voor 2003 dan?
Let ook goed op wat daar gebruikt wordt, namelijk een startup script (en die loopt onder SYSTEM).

Of kunnen users ook de lpt2 mapping niet aanmaken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kroegtijger
alt-92 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:40:
Hoezo zou dat ook niet werken voor 2003 dan?
Let ook goed op wat daar gebruikt wordt, namelijk een startup script (en die loopt onder SYSTEM).

Of kunnen users ook de lpt2 mapping niet aanmaken?
de command devcon is niet bekend in 2003... da's wel een behoorlijke hindernis leek me ;)
Users kunnen geen enkele LPT-mapping maken; mappings naar schijven lukt wel via het script.
Users die in de admin-groep zitten (vallen ook buiten de policy's) hebben geen probleem en krijgen gewoon de mapping via hetzelfde script
--edit--
na een kleine aanpassing in 't script krijg ik LPT2 wel gemapt (via andere user-naam die wel als admin staat) maar LPT1 werkt op die manier nog steeds niet...

[ Voor 33% gewijzigd door kroegtijger op 24-07-2008 14:02 ]

iRacing Profiel

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kroegtijger schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:42:
[...]

de command devcon is niet bekend in 2003... da's wel een behoorlijke hindernis leek me ;)
[google=devcon]
Maar dat lijkt me sowieso iets wat je doet als je die term tegenkomt in een KB artikel toch? :)
Users die in de admin-groep zitten (vallen ook buiten de policy's) hebben geen probleem en krijgen gewoon de mapping via hetzelfde script
--edit--
na een kleine aanpassing in 't script krijg ik LPT2 wel gemapt (via andere user-naam die wel als admin staat) maar LPT1 werkt op die manier nog steeds niet...
Misschien moet je dan toch even een specifieke dump maken van alle local & domain security policies die op deze machine van kracht zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kroegtijger
alt-92 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:38:
[...]

[google=devcon]
Maar dat lijkt me sowieso iets wat je doet als je die term tegenkomt in een KB artikel toch? :)
[...]

Misschien moet je dan toch even een specifieke dump maken van alle local & domain security policies die op deze machine van kracht zijn.
probleem al anders opgelost...ipv LPT1 en LPT2 mappen hebben we voor LPT2 en LPT3 gekozen gezien het programma prima met LPT3 overweg blijkt te kunnen. LPT1 hebben we dus gewoon gelaten voor wat t is en alles werkt weer als een zonnetje 8)

iRacing Profiel

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook als non-admin user? :)

• kroegtijger
ja, geen enkel probleem op die manier...kennelijk is LPT1 toch ergens een gereserveerde poort oid. Wel vreemd want qua hardware kan het ding niet in gebruik zijn (draait in VM-omgeving)

iRacing Profiel

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geëmuleerde hardware is voor het Guest OS nog steeds hardware natuurlijk :)

• kroegtijger
alt-92 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:48:
Geëmuleerde hardware is voor het Guest OS nog steeds hardware natuurlijk :)
maar dan moet je dat natuurlijk welk emuleren.... en aangezien ik daarop niets geconfigureerd had wat dat betreft zou volgens mij LPT1 dus ook niet beschikbaar moeten zijn voor het OS (tenzij dat by default al wordt gedaan natuurlijk)

iRacing Profiel

Pagina: 1