Toon posts:

Asus Rampage X48 - defect na installatie CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb gisteren een nieuwe pc gekocht in onderdelen, nu ging ik dat monteren en heb ik naar mijn gevoel de heatsink/fan (stock intel), hard aangedrukt. Kreeg de pinnetjes er niet helemaal vast in het moederbord.
Ik hoorde iets kraken bij het CPU gedeelte van het moederbord, ik twijfelde en heb de heatsink er eventjes afgehaald om te kijken, zag verder geen defecten...

Dus nu mijn vraag is, kan ik nu veilig mijn pc aanzetten? Zijn er geen pinnetjes ofzow onder de CPU gebroken? Durf het toch niet aan om hem zo aan te zetten;)

Laatste vraag, kan het kwaad dat ik de stock cooler er eventjes af heb gehad? 10 sec ofzow, dit ivm het koelpasta, ik heb de pasta laten zitten en niet opnieuw vervangen, dus heatsink erop gedaan, kraak gehoord, 10 sec eraf gehad om te kijken, toen weer terug geplaatst. Lijkt mij dat de pasta nog goed genoeg was voor geleiding van de hitte?

Ik zou enorm geholpen zijn als jullie deze vragen konden beantwoorden :)

Verwijderd

Haal je cpu er eens uit (met anti-statisch polsbandje want je raakt zo die pinnetjes aan) en kijk of de pinnetjes intact zijn. Kan zijn dat de CPU niet goed in het socket zat. In dat geval zit de cpu er te hoog in en drukte je heatsink hem mogelijk stuk. Daarom eerst kijken of je wat ziet aan je cpu.

Je koeler kan er prima af als het systeem uit staat (stekker eruit), als je systeem draait zullen veel cpu's het binnen enkele seconden begeven. Mogelijk dat Intel's speedstrip je zal beschermen tegen doorbranden. Het is dus absoluut niet mogelijk om een moderne desktop cpu zonder heatsink te draaien.

Een tijdje de fan uit is geen probleem, je kunt zelf voelen hoe warm de heatsink wordt. Als die zo heet is dat het pijn doet na 2 seconden aanraken, dan is hij te warm en moet hij actief gekoeld worden.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor je info.
Heb tijdens het inzetten van de CPU gekeken of ie er 100% goed zat, en dat zat ie. Het gouden pijltje zat op de goede plek.

Heb reeds de pc aangesloten, start gewoon op maar krijg zwart beeld, de monitor blijft dan ook in stand-by staan. Als ik het geheugen eruit haal geeft ie piepjes. Het betreft een 9800GTX icm Q9450 en Asus Rampage x48.

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor de zekerheid gekeken, pinnetjes waren niet gebroken. PC functioneerd nog steeds niet, geen beeld, ook niet op andere monitor (lcd).

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Neem eerst eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en post je bevindingen dan hier

Rail Away!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Geef in ieder geval aan wat voor hardware je gebruikt in een overzichtje in de topicstart zoals aangegeven in onze policy. Dit maakt het niet makkelijk om je te helpen.

Ik zal je topictitel even aanpassen in iets wat meer zegt dan 'Vraagje moederbord/cpu'

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar heb mijn onderdelen al weer terug gestuurd voor garantie. Toch bedankt voor alle inzet.
Pagina: 1