Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

12v Out of Threshold

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een tijd deze computer en hij gaat nu problemen geven.

Dit zijn mijn specs:
Asus P5B800 moederbord
in intel core 2 duo 2.14Ghz
Nvidea 7900 GT
2gb Kingston hyperx pc 6400
300gb harde schijf
simpel geluidskaartje
dvd lezer
dvd brander
600W Zalman ZM600HP

Ik had vroeger andere voeding maar die heb ik vervangen omdat hij problemen gaf(dacht ik). Ik heb nu weer het zelfde probleem.

Als ik Asus probe gebruik geeft hij aan "12v Out of threshold" en hij geeft dan indien ik aan het gamen ben aan dat hij 5v-6v krijgt en dus niet genoeg.

Ook heb ik als ik eenmaal aan het gamen ben dat mijn computer zonder iets te doen "uitschakeld". Hij blijft aanstaan alle fans draaien dan gewoon door maar heb geen beeld meer niks.

Ook is mijn temperatuur van grafischkaart al 55 graden bij het opstarten.

Weet iemand wat mijn probleem is of wat het veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen?

Met vriendelijke groeten,

Frank

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welkom op GoT :w

Teneerste uitlezen van voltages doe je met een multimeter en niet met een programma, zoals je kunt zien leest het programma het nogal verkeerd uit. Als er echt 5-6 Volt op staat kon de PC wel in de container. ;) Daarnaast is een temp van 55 graden voor de videokaart in idle ook niet echt warm die van mij is dan al 75 graden. ;) Gaat eigenlijk om de temp onder stress, hiervoor kun je bijvoorbeeld ATiTool gebruiken en dan een Scan for Artifacs uitvoeren, temps van de videokaart zijn uit te lezen met GPU-z.
Je kunt de andere temps ook eens controleren. CPU bijvoorbeeld even stressen met Orthos en temp uitlezen met CoreTemp. Geheugen misschien eens testen met Memtest86+ in DOS omgeving.
Je moederbord kan trouwens ook aan het overlijden zijn komt wel eens vaker voor bij de ASUS P4 en P5 series. Maar misschien wordt de Northbridge ook wel te warm?
End last but not least Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic