Toon posts:

Pc met Z-5500 (DTS)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort het setje Z-5500 met een 7.1 geluidskaart (ondersteuning) en optical uit & in.
Nu wil ik graag een film kijken met DTS, ik heb verschillende films geprobeerd, zowel vanaf DVD als rechstreeks vanaf de HD.

Nu het volgende ik heb AC3filter geïnstalleerd, het icoontje gaat niet aan onderin als ik een film speel met Powerdvd zowel 7 als 8, ook niet met MPC(media player classic).
Daarbij komt kijken dat deze gegevens niet veranderen:
Input format: Unknown - 0
User format: PCM16 - 0
Output format: Unknown - 0

Op mijn logitech blijft gewoon Pro logic staan geen DTS! of Dolby Digital. (zoals dat wel is bij een PS/3 of Xbox)

Als ik met PowerDVD bij instellingen USE SPDIF aanzet en ik wil een film starten, staat er op mijn logitech een paar seconden STERIO en dan valt mijn pc uit! zowel met versie 7 als 8.

Ik ben ten einde raad, natuurlijk heb ik de search gebruikt, ook google.

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg Kai

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 12:19 ]

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:50
Ik had hetzelfde probleem, totdat ik mijn geluidskaart op Dolby Digital Live 5.1 codering zet. Als je hem daarop zet moet hij eht wel doen. Ik heb Dolby Digital 5.1, en 2CM 2CH. Als hij op de 2CH staat valt me pc inderdaad uit. Welke geluidskaart heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskaart van Icidu (audio support) icidu.com
Ik had me setje gehaald maar wilde wel digitaal, dit was de enige kaart die de winkel had liggen.

Ik kan mijn codering niet veranderen in het menu. anders moet ik analoog gaan.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~water536/geluid.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 12:31 ]

• Martijn1990
Ik heb hetzelfde mune met mijn geluidskaart, alleen kan ik wel 5.1 codering aanvinken, zie screenshot. Als ik jou screenshot zo zie weet ik dus niet welke je precies moet hebben, misschien dat een ander dat danw eet. Wat gebeurd er als je hem op S/Pdif-inv. naar -uitv. zet?

Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/5977/51coderingiy0.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niks, ik hoor dan niks meer?

Welke kaart gebruik jij?
Ik heb deze http://www.zercom.eu/inde....php?p=35&f=1&s=1&a=81738

en als jij hem op DTS zet speelt je Z-5500 ook op DTS af (dat zie je in het scherm)?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 13:11 ]

• Martijn1990
Ik heb het even geprobeerd, en als ik hem op S/PDIF-inv naar -uitv. zet gebeurd er idd ook niks. Ik heb zelf deze kaart: CLUB3D Theatron DD 7.1 | CMS-THDD
Als ik me geluid op 5.1 codering zet, zie ik inderdaad DTS in me Z-5500 scherm staan. Dit werkt dan alleen als ik DVD's afspeel die DTS ondersteunen in Power DVD

[ Voor 60% gewijzigd door Martijn1990 op 24-07-2008 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik die kaart ook maar ga halen dit is troep! chinese K* zooi |:(

Ik twijvel nog tussen deze:

Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1
Club 3D Theatron Dolby Digital 7.1

Ga dan zo naar Alternate oid.. bedankt voor je schreen shots! en hulp

• Martijn1990
Geen probleem. Ik kan je helaas niet helpen met de keuze tussen die 2 kaarten ;) Ik heb zelf de DD genomen omdat mij dat goed genoeg leek en ik ben er ook wel tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde kaart gekocht... Helemaal perfect!

echt super bedankt voor je hulp!

• Martijn1990
Ah fijn om te horen! :) En denk eraan dat als je een DTS film wilt kijken hij niet op 2CH kan staan, dan valt je pc namelijk uit ;)

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:14
Je moet je geluidskaart het DTS signaal niet laten decoderen, maar gecodeerd laten doorsturen naar de Z5500. De Z5500 kan het namelijk zelf decoderen, waarbij je dan dus de effecten ''digital'' en ''dts'' er bij te zien zal krijgen. Deze optie heet ''SPDIF passthrough'' in je DVD afspeelprogramma. Eenmaal ingesteld zal waarschijnlijk een DTS film geen probleem meer vormen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:16

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

met jorn1986, dit heeft dus ook niks met je geluidskaart te maken maar meer het feit of er de mogelijk is tot spdif passtrough en of die goed ingesteld staat ja of nee.

het punt hiermee is dat namelijk je geluidskaart dan niks meer doet dan alleen het signaal door sturen. dit kan met feitelijk elk geluids/onboard kaartje wat dit ondersteund.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1