Applicatie start niet altijd onder Citrix MetaFrame XP*

Pagina: 1
Acties:

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
We gebruiken hier een administratie pakket delta genaamd via een Citrix metaframexp.

Op een aantal computer werkt dit pakket zonder problemen (winxp pro ie6) Op een systeem ook XP PRO en IE6 werkt het de ene keer wel, maar de andere keer krijg ik onderstaande foutmelding:

[delta.exe - application error]
the application failed to initialize properly (0xc0000006). Klick OK te terminate the application.
( De foutcode staat ook wel is 0xc000003a)

Volgens de makers van delta die de citrix server ook beheren is het een lokale foutmelding die met het netwerk te maken heeft.

Ter info:
We zitten niet in een domein en deze gebruiker heeft administrator rechten op zijn werkstation
We werken met de ica webclient

Wat heb ik al geprobeerd
Heb al een andere netwerkkaart in de pc
Op een andere poort in de switch gezet
Virusscanner verwijderd
Windows Firewall uit
Nieuwste ica webclient gedwonload
Alle windows updates gedraaid
Firefox geprobeerd ( had niet verwacht dat, dat zou helpen)
Andere account aangemaakt op de pc

Bovenstaande bood dus allemaal geen uitkomst.. Hoop dat iemand een idee heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door Marmotje op 24-07-2008 12:02 ]

apt-get moo

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Werk je met de webclient? (aangezien ik je over browsers zie tikken) Of heb je een full blown Citrix client geinstalleerd staan?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Marmotje
We werken inderdaad met de ica webclient zal het nog even bijwerken

apt-get moo

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 12:37

chromeeh

the Gnome

Misschien een rare vraag maar zijn de pc's die het probleem hebben voorzijn van de laatste updates en het .net framework?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hier is een overzicht van error codes: http://blogs.msdn.com/jos...rs-000-facility-null.aspx

Samen met deze bron: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-1608677.php
lijkt het misschien iets te zijn wat je met een windows update kan verhelpen.

Wat draait de server voor Windows versie?

@ hieronder: dat is een applicatie welke hij gebruikt ;) Neem nog een bakje koffie :P

[ Voor 12% gewijzigd door sh4d0wman op 24-07-2008 12:27 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

delta.exe is volgens mij geen citrix client gerelateerde file. Zoek dat bestand eens even op en bekijk daar de details eens van. Zou best wel eens een stukje spy-/malware kunnen zijn die IE om zeep helpt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 12:25 ]

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:24:
delta.exe is volgens mij geen citrix client gerelateerde file. Zoek dat bestand eens even op en bekijk daar de details eens van. Zou best wel eens een stukje spy-/malware kunnen zijn die IE om zeep helpt.
Uit de TS: "We gebruiken hier een administratie pakket delta genaamd via een Citrix metaframexp. "

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

En wat gebeurt er als je het probeert met de "normale" citrix client?

Vicariously I live while the whole world dies

• Marmotje
Alle windows updates zijn gedraaid!
.net framework is ook volledig bijgewerkt

Normale citrix client ga ik even kijken of ik die kan testen...

[ Voor 89% gewijzigd door Marmotje op 24-07-2008 13:14 ]

apt-get moo

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[delta.exe - application error]
the application failed to initialize properly (0xc0000006). Klick OK te terminate the application.
( De foutcode staat ook wel is 0xc000003a)
Dit is dus duidelijk een fout vanaf de Citrix server bij het opstarten van Delta. Dit is dus geen lokale foutmelding en heeft dus niets met je netwerk te maken. Delta start gewoon niet goed op op je Citrix server. De beheerder moet daar dus maar eens in de eventlog gaan zoeken wat er fout gaat, en desnoods eens een nieuwe server installeren. Het kan natuurlijk ook zijn dat er een verchil zit tussen de Citrix servers. Laat de beheerder daar ook eens naar kijken. Het heeft dus weinig zin om naar de client en het netwerk te kijken, aangezien Delta.exe dus op de Citrix server draait.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Marmotje
Microkid schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:16:
[...]

Dit is dus duidelijk een fout vanaf de Citrix server bij het opstarten van Delta. Dit is dus geen lokale foutmelding en heeft dus niets met je netwerk te maken. Delta start gewoon niet goed op op je Citrix server. De beheerder moet daar dus maar eens in de eventlog gaan zoeken wat er fout gaat, en desnoods eens een nieuwe server installeren. Het kan natuurlijk ook zijn dat er een verchil zit tussen de Citrix servers. Laat de beheerder daar ook eens naar kijken. Het heeft dus weinig zin om naar de client en het netwerk te kijken, aangezien Delta.exe dus op de Citrix server draait.
Dat was ook mijn gedachten daarom ben ik ook al diverse malen met ze in discussie geweest en gezegd dat het probleem wel bij hun moest liggen. Om in ieder geval alles uit te sluiten dat dit probleem bij ons zou kunnen zitten heb ik het toch maar hier neergezet. Dan heb ik er vanuit hier in ieder geval alles aan gedaan.

Het vreemde is wel dat hij het de ene keer wel doet en dat de gebruiker de andere keer 30 keer moet proberen voordat hij gewoon opstart....

[ Voor 4% gewijzigd door Marmotje op 24-07-2008 13:39 ]

apt-get moo

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Microkid schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:16:
[...]

Als de applicatie in de farm op meerdere machines gestart kan worden en de ene machine heeft wel bepaalde updates en de ander niet dan levert dat dit soort situaties op.
Dat het na x aantal keer proberen goed gaat kan betekenen dat de loadbalancing besloten heeft je op een andere server in te laten loggen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

chromeeh schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:09:
[...]

Als de applicatie in de farm op meerdere machines gestart kan worden en de ene machine heeft wel bepaalde updates en de ander niet dan levert dat dit soort situaties op.
Dat het na x aantal keer proberen goed gaat kan betekenen dat de loadbalancing besloten heeft je op een andere server in te laten loggen.
Precies. Het is dus zaak om na te gaan via welke servers je de foutmelding krijgt, en via welke je wel gewoon in kan loggen.

Vicariously I live while the whole world dies

• Marmotje
hartelijk dank voor deze bevestigingen.

Dan gaan we maar weer is met een screenshot kijken of ik het aan hun verstand gepeuterd krijg dat de fout echt bij hun ligt en technisch en praktisch gezien niet bij ons kan liggen.

Wat wel vreemd is dat dit enkel bij een pc gebeurt. Gebruik ik zijn gegevens op een andere pc dan heb ik dit probleem ook niet, maar goed als de fout niet bij hun ligt moeten ze maar is een log sturen wat dat bewijst.

apt-get moo

• Microkid
  • Laatst online: 19:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Om uit te sluiten dat het te maken heeft met een corrupt profiel van een gebruiker kan je de beheerder natuurlijk ook vragen om het profiel weg te gooien of een nieuwe test gebruiker aan te maken met een vers profiel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Koffie
  • Laatst online: 16:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit en move NT > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1