[Safari] file:// URL's openen

Pagina: 1
Acties:

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Hi, voor ons intranet wil ik file:// URL's kunnen openen, maar deze staan disabled in Safari OSX. Weet iemand hoe ik dit kan activeren?

De links staan zo in mijn HTML:
file:///Volumes/Server/06.Account/Handleidingen/Traffic/Begrotingen.doc

Maar het werkt dus niet. Ik heb via MisFox2 MIME type .doc toegevoegd, geen succes.

Ook las ik ergens om een com.apple.DownloadAssessment.plist toe te voegen in prefs, met daarin:

<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple Computer//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.comProperty-List-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>LSRiskCategorySafe</key>
<dict>
<key>LSRiskCategoryExtensions</key>
<array>
<string>doc</string>
<string>ppt</string>
<string>indd</string>
</array>
</dict>
</dict>
</plist>

Dit heeft ook niet gewerkt....
Wat wel werkt is met de rechtermuisknop klikken en 'bewaar link als' te kiezen.. Maar dit is niet het resultaat dat ik zoek.

Iemand een idee?

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijzen naar: smb://... ?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Mochten andere toekomstige oplossingen niet werken dan kan je misschien RCDefaultApp http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/ downloaden en eens proberen in het gebruik:
RCDefaultApp is een (preference pane) paneel voor voorkeurinstellingen om een standaard programma in te stellen bijvoorbeeld als mail programma Microsofts Entourage i.p.v. Apple's Mail en als browser FireFox i.p.v. Safari enz. enz.

En verder voor de selectie van diverse URL schema's, bestands extensies, bestands typen, Uniform Type Identifiers (UTIs) en MIME typen.

Bovendien, staat het U toe om de instellingen van bepaalde digitale camera acties en FireWire webcams, CDs, en DVDs in te stellen. MacOS X gebruikt de extensie en bestandstypen instellingen om het juiste programma te kiezen bij het openen van bestanden, en Safari en andere programma's gebruiken de URL en MIME type informatie voor een inhoud welke niet gerelateerd is aan een bestand.

Deze standaarden kunnen worden overschreven op het basis bestand bij gebruikmaking van het Info paneel in de Finder. Als een bestand een (schepper) creator heeft, dan zal elke instelling alhier ook overschreven worden. Het standaard programma voor een bestand extensie overschrijft degene van het bestandstype.

Terugzetting naar de standaard systeem instellingen werkt (onfortuinlijk) niet voor alle typen.