[Software request] Folder sync programma

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Bonjour,

Ik ben op zoek naar software voor OS X om twee folders te syncen. Op Windows gebruik ik 'syncback', dat precies doet wat ik wil: om het uur folder 'x' (die ik zelf vul met muziek) controleren en alle veranderingen doorvoeren naar een andere folder (bestanden toevoegen, verwijderen, wijzigen) zodat folder 'x' altijd twee keer precies hetzelfde aanwezig is.

Ik wil hiervoor nadrukkelijk niet TimeMachine gebruiken, omdat die bij een gewijzigd bestand niet vervangt maar toevoegt en omdat ik moeilijker door de backup kan browsen.

Graag hoor ik uw suggesties aan :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:27

Nitai

Live the life you love.

Zelf heb enige tijd terug ChronoSync aangeschaft (lange leve de lage dollarkoers). Ik wilde een synchronisatietool (en niet een backuptool) die verschillende bestanden op verschillende media syncht.

Ik heb Synchronize Pro! X ook gebruikt maar de 'vergat' wel eens bestanden. Ik ben nooit achtergekomen hoe dat kwam, maar ChronoSync werkt beter en heeft nooit steken laten vallen.

ChronoSync voldoet volgens mij ook aan jouw eisen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Nitai schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:42:
Zelf heb enige tijd terug ChronoSync aangeschaft (lange leve de lage dollarkoers). Ik wilde een synchronisatietool (en niet een backuptool) die verschillende bestanden op verschillende media syncht.

Ik heb Synchronize Pro! X ook gebruikt maar de 'vergat' wel eens bestanden. Ik ben nooit achtergekomen hoe dat kwam, maar ChronoSync werkt beter en heeft nooit steken laten vallen.

ChronoSync voldoet volgens mij ook aan jouw eisen.
Dank! Ik ben nu nog op vakantie, maar zodra ik thuis kom en mijn Mac wordt geleverd zal ik het proberen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor de echte tweakers zit er ook standaard een sync programma in OS X, rsync. Moet je wel even een scriptje schrijven, maar je kan het wel dmv Folder Actions automatisch laten uitvoeren zodra er iets in de folder verandert.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Inderdaad, of met Folder Actions of met Automator iets maken die dit kan.

Leer je ook nog eens iets extra's van Mac OSX :-)

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:02
Dan is er nog Synk (featurecomparison):
http://www.decimus.net/comparison.php

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Red schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:09:

Haha, ik zal de eerste week wel bezig zijn met het zoeken naar de startknop en de virusscanner :P

In ieder geval bedankt voor de suggesties; ongetwijfeld zit er iets tussen :) Hopelijk heb ik m'n iMac volgende week.

leoaq.fm // Jeune Loop

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
foldershare ? Heeft ook een mac osx client :)

www.foldershare.com dacht ik

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
'k gebruik Deja Vu....zat toevallig bij m'n Toast pakketje

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 17:02
Red schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:09:

Inderdaad, met folder actions en applescript moet dit kunnen. Folder actions monitors een folder; als er een verandering is wordt een gekozen script uitgevoerd.

Als je dit:
code:
1
2
3
4
on adding folder items to this_folder after receiving these_items
    do shell script ¬
        ("rsync -av /Users/balk/Desktop/incoming/* balk@192.168.0.1:/home/balk/incoming/")
end adding folder items to

in een bestandje in /Library/Scripts/Folder Action Scripts/ zet, dan wordt die code elke keer uitgevoerd als de folder verandert.

Je kan uiteraard elke code invoegen die je wilt, of zelfs gewoon Applescript gebruiken ipv een shell commando.

Ohja, bovenstaand commando is nauwelijks getest en heeft server met rsync en ssh nodig aan de ontvangende kant. Maar het gaat om het idee
:)

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

http://arrsync.sourceforge.net/

arRsync, werkt perfect, lekker simpel gewoon syncen tussen 2 directory's... niet meer en niet minder :)
Pagina: 1