Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zip file pakt niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer van deze site:

http://www.microsoft.com/...22ec5af0c9&displaylang=en

een Server 2008 image te trekken (meerdere keren geprobeerd en op verschillende compu's, voor zowel full als core versie).

Alleen als ik de .zip binnen hen kan Windows / WinRAR de Zip niet uitpakken; de volgende melding verschijnt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4cHLBCyq5d6tEdWBy9iC1UfU/full.png

Downloads (400 resp. 1800 MB) komen geheel binnen. Dit zijn files die veel mensen gebruiken, kan me daarom bijna niet voorstellen dat de download corrupt is.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Heb je al een ander uitpakprogramma geprobeerd?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

Jimbolino

troep.com

Waarom probeer je de multi-part archives niet?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:18:
Waarom probeer je de multi-part archives niet?
Zal ik morgen proberen alleen verwacht ik niet dat dat veel oplevert omdat daar uiteindelijk toch dezelfde zip file in zit (denk ik).

Maar ik ga het dus proberen.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je foutmelding wordt iets afgekapt, staat er nog iets achter naast de 2e keer dat de filename genoemd wordt in de eerste regel? Verder wel genoeg ruimte om uit te pakken? En als het een file groter dan 4GB is, als NTFS geformatteerd? Keep broken files aan/uit staan? Je WinRAR/WinZip up-to-date? Helaas staan er geen md5-hash van die downloads op die site, anders had je die nog eventueel kunnen vergelijken met de hash van jou gedownloadde file.

Signature

Verwijderd

Gebruik je een oude versie van WinRAR?

Verwijderd

Topicstarter
- Versie WinRAR: 3.71

- NTFS i.d.d., en nog genoeg ruimte.

- Afgekapte gedeelte is alleen nog het einde van de filenaam.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

je zou de zip kunnen proberen uit te pakken met de standaard windows 'gecomprimeerde mappen'-tool. eventueel 7-zip nog een optie, powerarchiver kan ook al is die niet gratis (evenals winrar)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Was even vergeten dat ik ook nog 7zip op m'n compu had staan; daar volgt deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1AbP9ozbix9TMrmaG8w3pnOO/full.png

Verwijderd

Stomme vraag misschien maar is het wel een zip file volgens MS?
Mss toch eens echt WinZip proberen. Als dat nog bestaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 01:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:33:
je zou de zip kunnen proberen uit te pakken met de standaard windows 'gecomprimeerde mappen'-tool.
Zoals in de SP gemeld werkt dit dus ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:39:
Stomme vraag misschien maar is het wel een zip file volgens MS?
Mss toch eens echt WinZip proberen. Als dat nog bestaat.
Dit is wat MS zegt:
You have the choice of downloading the entire compressed files as one image, or as a multi-part archive. If you plan to download the single image, you will need WinZip to extract the final file. If you will download the multi-part archive, this is a self-extracting file. Instructions on extracting files using these tools can be found on their websites or documentation.
Ik ga gewoon die multi-parts downloaden, daar zit blijkbaar niet de zip in maar direct de VHD (ben nu even de core versie multi-part aan het d/llen).

Verwijderd

Zoals gezegd: You need WinZip. Mss dat er een of andere exotische flag is gezet bij het compressen waardoor echt alleen WinZip 'm slikt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dat zal het inderdaad zijn. Maar ik heb inmiddels getest dat het met de multi-part files wel goed werkt. Aangezien ik geen WinZIP heb (voor zover dat nog bestaat) ga ik hier dus niet mee verder.

Nu maar eens uitzoeken wat het admin password is van het 2008 image :z

Edit: is "pass@word1"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 02:08 ]

Pagina: 1