Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[asp.net] Warning bij gebruik van usercontrol

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een tot nu toe niet al te ingewikkelde website (geen web application dus) in VS2008 en .NET 3.5. Daarin zitten user controls die ik nu ff gebruik op een lege nieuwe aspx pagina zonder master. Ik drop in de designer m'n usercontrol op het form en het lijkt te werken. Wat niet werkt zijn de properties: hij geeft niet de properties die in de usercontrol zitten, maar alleen "NativeElement" (en die heb ik nooit eerder gezien).

Nu ga ik naar de source view, en dan wordt het probleem al iets erger. Ik zie dan een warning verschijnen:
Unrecognized tag prefix or device filter 'uc1'
Je zou zeggen dat dat komt doordat de @Register directive er niet is, maar die is er wel en is dik in orde. Dat kan ik bewijzen doordat de website gewoon compileert en runt zonder errors. Als ik de @Register directive kapot maak, compileert ie niet, dus daar kan het niet aan liggen. Gewone asp componenten werken trouwens wel.

De usercontrol gebruikt overigens wel properties van een type dat in een andere namespace en een andere assembly staan. Maar die assembly heb ik gereferenced in de website, getuige dat als ik een @Import directive naar die namspace toevoeg, de boel gewoon compileert, maar het lost die warning niet op.

Gevolg van deze warning is weliswaar klein - de boel werkt @ runtime gewoon prima. Maar het is wel erg storend dat ik voor iedere usercontrol nu die warning krijg, en kringeltjes onder de tag in de source editor, en als gevolg geen enkele vorm van intellisense op die controls kan gebruiken.

Voor de goede orde, m'n usercontrol heeft de designer zo in de pagina gezet:
ASP.NET:
1
<uc1:GalleryInfo ID="GalleryInfo1" runat="server" />

En de @Register directive heeft ie dit van gemaakt:
ASP.NET:
1
2
<%@ Register src="UserControls/GalleryInfo.ascx"
    tagname="GalleryInfo" tagprefix="uc1" %>

Iemand een oplossing? :)

日本!🎌

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 11:36

dominic

will code for food

Download my music on SoundCloud

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Natuurlijk had ik google allang geprobeerd, anders mag je hier niet eens een topic beginnen heh. Maar toch bedankt voor je input ;)

Maar het topic wat jij aandraagt, gaat over de error op de "asp" prefix, en als je daar last van hebt, heb je een heel ander soort probleem, gezien asp ingebouwd is. Mijn probleem gaat over de prefix voor usercontrols.

日本!🎌

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 11:41
Even heel naïef: heb je niet ergens een tikfout gemaakt? uc1 (cijfer één) gebruikt in plaats van ucl (keine letter L)?

*edit* nevermind, was te naïef. Overal staat uc1.

[ Voor 15% gewijzigd door Cascade op 24-07-2008 10:04 ]

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Heb je al geprobeerd om toch te converten naar een web application? Dus deleten van de designer file, rechtermuis op de aspx en "convert to web application kiezen".

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Waarom werk je met een website i.p.v. een webapplication? AFAIK zijn website projecten voor statische HTML spullen. Helaas is het in VS nogal belangrijk welk projecttype je kiest om spullen aan de gang te krijgen. Waarschijnlijk kun je beter een nieuw WebApp project aanmaken en je controls verplaatsen naar het nieuwe project.

https://niels.nu

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als ik er een web application van maak, krijg ik hele andere warnings waar ik nog minder mee kan. Maar buiten dat, een website moet gewoon werken.

/edit:
Ik krijg deze warning bij het saven van een aspx, in zo'n web application:
Generation of designer file failed: Could not load file or assembly 'YagLibrary, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.
Terwijl het een doodnormale project reference is. Niks mee aan de hand. Het compileert verder normaal en runt prima.

Alleen nu het is probleem dus verplaatst, want dezelfde warning zoals die in mijn TS krijg ik nu doodleuk weer, in een web application.

Ik ga dus weer lekker terug naar website (die had ik bewaard), want dat werkt toch fijner (noem het gewenning) en ik krijg daar tenminste alleen de warning waar ik mee begon.

[ Voor 71% gewijzigd door _Thanatos_ op 24-07-2008 21:29 ]

日本!🎌

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54
Een aantal zaken die je nog kunt controleren/proberen.
- De cache van reflection leegmaken. (http://blogs.msdn.com/mik...-asp-net-ajax-1-0-rc.aspx)
- Heb je ook een using statement aangemaakt in de code behind? Als using YagLibrary;
- Niet de toolbox gebruiken maar de componenten handmatig in de asp code toevoegen.
Succes

http://hawvie.deviantart.com/

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als ik weer thuis ben, ga ik je eerste tip proberen ;)

Verder, natuurlijk heb ik in codebehind een using, anders zou het niet compileren, lijkt me? En de componenten handmatig toevoegen doe ik normaal gesproken ook, en de toolbox kun je niet eens gebruiken voor usercontrols - je gebruikt de solution explorer om je in je pagina te droppen :)

日本!🎌

• HawVer
_Thanatos_ schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:58:
Als ik weer thuis ben, ga ik je eerste tip proberen ;)

Verder, natuurlijk heb ik in codebehind een using, anders zou het niet compileren, lijkt me?
Nee dat is niet perse nodig. De pagina's hebben niet perse een using nodig om een control te kunnen weergeven.
En de componenten handmatig toevoegen doe ik normaal gesproken ook, en de toolbox kun je niet eens gebruiken voor usercontrols - je gebruikt de solution explorer om je in je pagina te droppen :)
Hmm, je hebt gelijk. :P Typisch dat dit niet werkt in asp maar wel gewoon in windows forms.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
maak je niet in je galleryinfo gebruik van een externe lib ('YagLibrary') waarin een compile fout zit (dat zou namelijk ook deze foutmelding opleveren in de IDE)

Dat je properties niet goed overgenomen worden komt toch omdat je dan speciale notaties voor de designer opmoet nemen in je code (was in 2005 zo)

[ Voor 3% gewijzigd door 4of9 op 25-07-2008 13:34 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
nee, die library zit in dezelfde solution, en de hele boel compileert gewoon (rebuild all). Anders zouden sowieso die usercontrols ook niet compileren, lijkt me zo?

Sowieso, als ik een nieuwe lege usercontrol maak, en die in een nieuwe lege webform steek, krijg de error weer. Dus het lijkt me dat het in geen geval aan de usercontrol, een library of het webform kan liggen.

Sterker nog, controls (custom controls, dus geen user controls) die in die library zitten, kan ik gewoon normaal gebruiken, mits ik ze een eigen tag prefix geef. Daar is geen vuiltje aan de lucht.

[ Voor 20% gewijzigd door _Thanatos_ op 25-07-2008 14:42 ]

日本!🎌

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

TeeDee

CQB 241

Geen vage patches of servicepacks erop gezet? Kan je de eventueel de solution ergens neerzetten zodat ik het voor de gein eens kan proberen. Dan kunnen we in ieder geval de code uitsluiten en zit het probleem in de omgeving.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
heb je die uc1 al een veranderd in iets anders? in de @Register directive. (of verplaats de register eens naar de web.config)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De ReflectedSchemas verwijderen heeft helaas niet geholpen.
Dus op verzoek van TeeDee: hij staat online :)

日本!🎌

• HawVer
Heb je ook de source van thany.web of een dll evt? Ander compileert hij niet.

Btw.. foei: :P

C#:
1
2
if (false)
   base.Render(writer);

[ Voor 33% gewijzigd door HawVer op 28-07-2008 09:13 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat zit in CommonLibrary, die zit er bij, als het goed is ;)
(het zal niet de eerste keer zijn dat VS de references opfokt als je een solution van pc naar pc verplaatst)

日本!🎌

• HawVer
Je web.config is f*cked up. Voeg die eens opnieuw toe en dan stukje bij beetje de functionaliteit van de oude config overzetten naar de nieuwe. Zorg er voor dat de structuur in tact blijft. Dan verdwijnen de warnings. :) Je lijst met config sections en de lijst met assemblies lijkt te verschillen met de nieuwe config.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb die dingen eruit geflikkers omdat ik ze niet gebruik. Maar als ik met een nieuwe web.config begin en stukje bij beetje toevoeg wat ik nodig heb, komen de warnings wel weer zodra de boel weer compileert.

Of natuurlijk, je moet me kunnen bewijzen dat ik uit m'n nek lul met een werkende web.config met al die overbodige flauwekul erin, wat geen warnings genereert :)

日本!🎌

Pagina: 1