Ik heb een Debian AMD64 systeem draaien, en wil een applicatie draaien die alleen werkt op I386. Dus XEN geinstalleerd, eerst wat getest met paravirtualisatie, maar dat werkt (nog) niet goed voor een mix van AMD64 en I386 kernels, dus maar aan de slag met HVM.
In principe is het gelukt, ik heb een systeem aan de praat, en ook mn applicatie doet t, maar bij het opstarten dan de DomU krijg ik altijd weer de fout ADDRCONF(NETDEV_UP): vif#.0: link is not ready.
Voor de paravirtualised DomUs krijg ik deze boodschap ook, met direct daarna ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): vif#.0: link becomes ready.
Ik kan gewoon connecten naar de DomU, de virtual eth0 heeft een ip adres, het lijkt te werken, maar als ik de Dom0 reboot kan de HVM DomU niet automatisch geboot worden, omdat deze link blijkbaar niet goed werkt volgens Xen.
Mijn config heeft de volgende stetting voor de vif:
vif = [ 'type=ioemu, mac=00:16:3e:43:af:8f, bridge=xenbr0' ]
De bridge lijkt goed te zijn, het resultaat van brctl show is:
bridge name bridge id STP enabled interfaces
xenbr0 8000.ca5f35481a57 no vif0.0
peth0
tap0
vif3.0
vif5.0
Iemand enig idee waar ik nog kan checken wat er mis kan zijn? Ondanks dat t lijkt te werken word ik hier toch nerveus van...
In principe is het gelukt, ik heb een systeem aan de praat, en ook mn applicatie doet t, maar bij het opstarten dan de DomU krijg ik altijd weer de fout ADDRCONF(NETDEV_UP): vif#.0: link is not ready.
Voor de paravirtualised DomUs krijg ik deze boodschap ook, met direct daarna ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): vif#.0: link becomes ready.
Ik kan gewoon connecten naar de DomU, de virtual eth0 heeft een ip adres, het lijkt te werken, maar als ik de Dom0 reboot kan de HVM DomU niet automatisch geboot worden, omdat deze link blijkbaar niet goed werkt volgens Xen.
Mijn config heeft de volgende stetting voor de vif:
vif = [ 'type=ioemu, mac=00:16:3e:43:af:8f, bridge=xenbr0' ]
De bridge lijkt goed te zijn, het resultaat van brctl show is:
bridge name bridge id STP enabled interfaces
xenbr0 8000.ca5f35481a57 no vif0.0
peth0
tap0
vif3.0
vif5.0
Iemand enig idee waar ik nog kan checken wat er mis kan zijn? Ondanks dat t lijkt te werken word ik hier toch nerveus van...