Herproduceerbare crash nVidia Control Panel

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

Ik ben hier echt achter iets heel raars gekomen. Via een support ticket bij nVidia zeiden ze me dat de beste drivers in hun boekje voor stabiliteit de 174.74 drivers waren (staat ook in hun troubleshooting guide). Nu wilde ik daar de volgende instellingen inknallen:

afgekort voor snellere leesbaarheid

AF: app controlled
AA gamma: on
AA mode: app controlled
AA setting: app controlled (en dus greyed out)
AA transparency: off
Conformant texture clamp: use hardware
Error rep: off
Extension limit: off
Force mipmaps: none
Max pre rendered frames: 0
Multi-display/mixed-gpu accel: single display performance mode (heb maar 1 monitor en 1 GPU)
TF - AA sample optimization: on
Lod bias: allow
quality: high performance
trilinair optimization: on
threaded optimization: auto
tripple: on (omdat vsync aan staat)
vsync: force on

Dit geeft bij iedere OpenGL en D3D app een keiharde crash, zowel BSOD als hangers. Gewoon puur door niet gehackte instellingen te wijzigen zoals ik ze zelf wil :? ??? Als ik alles naar defaults zet werkt hij perfect, maar kan iemand dit bevestigen?

XP SP3 / 8800GTX / P5K + E6750 / 4x 1GB

Ik kan het keer op keer reproduceren en heb het ook geprobeerd met 179.16, exact dezelfde crash! Iemand?

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Max pre rendered frames: 0

Als ik alle settings heb DEFAULT heb staan en ik zet ze dan van onder naar boven op de setting zoals hierboven beschreven gaat hij op zijn bek bij pre rendered frames naar 0. Ik ga het nu proberen met 1, iemand anders die dit kan bevestigen met 174.74 of andere driver set?

EDIT: Yep dat lijkt hem te zijn, het werkt alweer goed met 1 als waarde. Is het juist logisch dat het dan crashed of is het een combinatie bug die al bekend was?

[ Voor 20% gewijzigd door Cassius op 23-07-2008 22:52 ]

De meeste mensen deugen!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

pre rendered frames moet standaard op 3 staan, dit is het aantal van tevoren aangemaakte frames, zoals naam al aangeeft.
Zet hem op 0 en de GPU maakt geen frames aan (als ik het goed heb), met een crash als gevolg, omdat ie de volgende stap niet weet.
3 Is standaard instelling NVidia, hoger kan ook, maar moet je kaart wel harder werken.
Dus zet en hou hem op 3 zou ik zeggen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door DaLoona op 24-07-2008 21:37 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Inderdaad gewoon lekker op 3 laten. Dat omlaag stellen zorgt juist voor meer gestotter van het beeld en omhoog zetten zorgt voor imput-lag.

En AA transparency op Multisampling zetten, is veel beter ;) Tot slot zou ik eigenlijk ook de kwaliteit gewoon op 'quality' zetten met eventueel de trillineair optimization op on.

• Cassius
  • Niet online
Ik vond met 3 de input lag eigenlijk al wel merkbaar in snelle spellen en met de waarde op 1 lopen mijn games verder perfect. AA transparency op MS zetten zeg je leon, maar dat doe ik toch al ingame? Als ik in GRID bijvoorbeeld 4 of 8xMSAA draai dan is dat toch hetzelfde of mis ik iets :/ .

Maar het is toch raar dat je met de mogelijke instellingen in een control panel een driver kan laten crashen - dat zou niet moeten kunnen. Dan zouden ze optie 0 gewoon zeker weg moeten halen als het geen levensvatbare optie is!

Quality moet ik even kijken, in sommige stukken krijg ik dan framedrops in heel intensieve airstrike scenes in world in conflict die me irriteren :> .

[ Voor 20% gewijzigd door Cassius op 25-07-2008 09:29 ]

De meeste mensen deugen!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Cassius schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:28:
AA transparency op MS zetten zeg je leon, maar dat doe ik toch al ingame? Als ik in GRID bijvoorbeeld 4 of 8xMSAA draai dan is dat toch hetzelfde of mis ik iets :/ .
Dat klopt, maar vergeet niet dat lang niet alle games transparency AA doen. De nieuwste games kunnen dat wel, maar oudere games ondersteunen dat niet altijd via het menu. Het kan sowieso geen kwaad, want meestal gebruikt men toch Multi-Sampling.
Cassius schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:28:

Quality moet ik even kijken, in sommige stukken krijg ik dan framedrops in heel intensieve airstrike scenes in world in conflict die me irriteren :> .
Hoop particles, denk eerder dat dat aan je CPU ligt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 25-07-2008 16:36 ]

Pagina: 1