Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat is nu de bottleneck bij DVDShrink?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DL DVD omzet met DVDShrink 3.2 naar een SL (files staan op HDD) duurt dat ~4 minuten, maar ik heb het idee dat iets de snelheid remt...

CPU gebruik 77%
Geheugen gebruik: 290 Mb

Met SSandra krijg ik de volgende gegevens over mn harde schijf:
Buffered read: 361 MB/S
Seq. read: 160 MB/S
Random read: 72 MB/S
Buffered write: 330 Mb/S
Seq. write: 162 MB/S
Random write: 92 MB/S
Random acces time: 8 Ms

DVDShrink comprimeert met 33 MB/S.. wat remt het zaakje nu af??

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De app zelf. Bij mij blijft 'ie namelijk ook altijd op ~80% hangen. Het lijkt dus een rule die hem niet boven de 80% laat komen.

Goedkoop bellen via VoIP

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
Het kan zijn dat je een multi-core processor hebt en de DVD Shrink niet multi-threaded hercodeert.
Kan ook zijn dat de I/O volloopt (veel kleine operaties of lezen en schrijven van dezelfde fysieke schijf).

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Transcodeer je naar dezelfde harde schijf? Dan krijg je veel heen-en-weer zoeken wat je snelheid ook afremt.

Verwijderd

Topicstarter
@ Mension: Bij mijn vorige pc liep ie wel naar 100%...

@ Gertvdijk: Hij codeert wel degelijk multithreaded, als dit single-threaded was haalde hij maximaal 25% CPU belasting (quad-core)

@ Lekkere kwal: Inderdaad, naar dezelfde raid 0 schijven terug, maar ik aangezien mn lees/schrijfsnelheden veel hoger liggen als 33MB/S... toch de bottleneck denk je?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:46:
@ Lekkere kwal: Inderdaad, naar dezelfde raid 0 schijven terug, maar ik aangezien mn lees/schrijfsnelheden veel hoger liggen als 33MB/S... toch de bottleneck denk je?
Niet-Raid van schijf 1 -> schijf 2 is veel efficienter. Als je OS ook nog eens draait op diezelfde array dan is Raid0 hier juist vertragend.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een algemene opmerking. Maak je je druk om het omzetten van een DVD in 4 minuten? Maakt het uit of je er 3 minuten over kan doen? Dit is toch redelijk snel. Ik doe er bijvoorbeeld iets van 20/30 minuten over op een Athlon 2600+.

Verwijderd

Het gaat er gewoon om dat hij niet 't maximale uit zijn systeem haalt, dat is teleurstellend.
Ik heb ook een overgeclocked systeem, ondanks dat het helemaal niet nodig is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Precies, heb niet zo'n dure computer gekocht om hem maar voor 80% te gebruiken...

Ik weet ook wel dat 4 minuten niet lang is maar als het 3 minuten zijn is dat mooi meegenomen..
Zit vaak aan de computer te wachten tot hij klaar is namelijk..

@Gert: Ik snap dat het niet ideaal is voor deze toepassing, maar omdat raid 0 in de meeste gevallen wel sneller is gaat daar mn voorkeur naar uit. Ik zal wel eens kijken of die ik die tragere schijf nog heb liggen, kijken hoe snel het dan gaat.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:24
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:39:
Precies, heb niet zo'n dure computer gekocht om hem maar voor 80% te gebruiken...

Ik weet ook wel dat 4 minuten niet lang is maar als het 3 minuten zijn is dat mooi meegenomen..
Zit vaak aan de computer te wachten tot hij klaar is namelijk..

@Gert: Ik snap dat het niet ideaal is voor deze toepassing, maar omdat raid 0 in de meeste gevallen wel sneller is gaat daar mn voorkeur naar uit. Ik zal wel eens kijken of die ik die tragere schijf nog heb liggen, kijken hoe snel het dan gaat.
Hardeschijven zijn het langzaamst, gebruik een raid 0 setup en een losse schijf. Schrijf van de losse schijf naar de raid 0 setup.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je gewoon wat benchmarks uitvoeren. Gebruik b.v. een ramdisk, usb stick etc. Clock je processor eens terug.

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:48:
[...]

Hardeschijven zijn het langzaamst, gebruik een raid 0 setup en een losse schijf. Schrijf van de losse schijf naar de raid 0 setup.
That's what I said....

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Indien je hd het langzaamst is, dan zou je kunnen opslaan van de film naar een 2e schijf dan is het sneller.
Met 1 schijf moet programma lezen en dan schrijven naar dezelfde hd, dus 2x.
Met 2 schijven hoeft programma maar 1x, dus 1x lezen, en andere hd 1x schrijven, dit dus gelijktijdig.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Noork schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:37:
Even een algemene opmerking. Maak je je druk om het omzetten van een DVD in 4 minuten? Maakt het uit of je er 3 minuten over kan doen? Dit is toch redelijk snel. Ik doe er bijvoorbeeld iets van 20/30 minuten over op een Athlon 2600+.
Pff, waar hebben we het over? Als ik met mijn quadcore een Buray omzet van VC-1 -> AVC, full 1080p, hoogste x26 settings, dan duurt dat ca 20 uur! :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

dit heeft dus eigenlijk meer met de software te maken dan met de hardware. De software is dus de bottleneck. Misschien dat er door in de software te tweaken nog performancewinst te halen valt. Ik verplaats hem dus naar het subforum waar het meer thuishoort Client Software Algemeen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1