DJ's gebruiken draaitafels en een mengpaneel om mixen te maken...
Als je REmixen, of complete nummers bedoeld, Producers hebben stuio's met een hoop apparatuur, en een sequencer op de PC om de boel aan te sturen. Meest gebruikt is Cubase.
Stel je vraag iets duidelijker AUB.
Als je REmixen, of complete nummers bedoeld, Producers hebben stuio's met een hoop apparatuur, en een sequencer op de PC om de boel aan te sturen. Meest gebruikt is Cubase.
Sonic Foundry Acid is een hele goeie wat dat betreft. Kan oppitchen zonder dat het geluid hoger wordt, veel sporen, handig programma.
"All yuor base are belong to us!!"
"What you say!!"
"All yuor base are belong to us!!"
"What you say!!"
iOS developer
Er staat in mijn vraag toch duidelijk dat ik software bedoel..Op dinsdag 20 februari 2001 19:58 schreef Obi het volgende:
DJ's gebruiken draaitafels en een mengpaneel om mixen te maken...
Maar enfin..
In jaarmixen worden dus veel korte stukjes van liedjes gemixt. Maar zouden ze daarvoor zoveel dure spullen moeten hebben om het te mixen enzo??? Er zal toch vast wel een softwarepakketje bestaan?
Vast wel, alleen wordt dat niet door hun gebruikt.Er zal toch vast wel een softwarepakketje bestaan?
Jag
Je kan ook cooledit pro gebruiken met studio plug in, dan heb je ook een meersporenrecorder waarmee je kan faden etc
Verwijderd
Weet je wat leuk speelgoed is? Propellerheads Reason! Zelfde makers als Rebirth:
Propellerheads
Staat wel een demootje ook.
Propellerheads
Staat wel een demootje ook.
Verwijderd
Mwah, als je weet hoeveel ze aan zo'n jaarmix verdienen, dan kunnen ze voor dat geld ook wel een studiootje huren en een deejaytje erbij om de boel te mixen...Op dinsdag 20 februari 2001 20:22 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Er staat in mijn vraag toch duidelijk dat ik software bedoel..
Maar enfin..
In jaarmixen worden dus veel korte stukjes van liedjes gemixt. Maar zouden ze daarvoor zoveel dure spullen moeten hebben om het te mixen enzo??? Er zal toch vast wel een softwarepakketje bestaan?
Ik denk dat 3 kwart van de jaarmixers juist heel weinig geld krijgen daarvoor. Daarom heeft Ben Liebrand nu voor een andere opzet gekozen, zodat deze mixen WEL op cd uitgebracht konden worden, anders waren het juist ANDERE mensen die er geld mee verdienden (Uncle Ben's/ DJ Ice)[b]Mwah, als je weet hoeveel ze aan zo'n jaarmix verdienen, dan kunnen ze voor dat geld ook wel een studiootje huren en een deejaytje erbij om de boel te mixen...
Hoeveel zou zo een Sander, of Maurice nou verdient hebben denk je ??? Duizenden guldens ??? Ik dacht het niet.
En nee, Ben heeft o.a. AKAI Hardware spullen gebruikt, en GEEN PC. De anderen weet ik niet zo uit mun hoofd.
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Verwijderd
Ik maak samen met mijn zwager regelmatig mixen.... okee ik ben DJ en kan live ook best nog wel een beetje mixen.. Echter het mooiste blijft natuurlijk jaarmixen maken.. Ook dat doen wij elk jaar... je kun natuurlijk super dure en ingewikkelde pakketen gaan kopen, maar da's in principe helemaal niet nodig.. Ik gebruik Cool Edit pro 1.2 Via deze meersporen editer kun je op een simpele (voor audioten dan...) manier mixen maken... vervolgens ga je met die mix naar bijv. Cubase VST en gooi je er een leuke compressor/limiter/etc etc etc.. overheen.... en voila.... een hele goeie mix... niet moeilijk toch??
Verwijderd
Eeehm JAG... dit staat natuurlijk niet in je FAQ... maar lees het blad interface maar es.... kom je tot de ontdekking dat heel veel remixer's en jaarmixmakers hele simpele pakketjes gebruikenOp woensdag 21 februari 2001 02:47 schreef Jag het volgende:
[..]
Vast wel, alleen wordt dat niet door hun gebruikt.
Jag
Ik neem aan dat de "groten" niet met software mixen.
En een compressor eroverheen? Bah, da's lelijk.
Jag
En een compressor eroverheen? Bah, da's lelijk.
Jag
Verwijderd
Tja, de "groten" weet ik niet, maar verder zul je je denk ik nog verbazen over hoeveel mensen wel via software mixen hoor Jag..
Nog ff over die compressor:
Al je een compressor niet goed gebruikt kan ie inderdaad lelijk klinken, daarom moet je met het gebruik van die dingen ook altijd goed uitkijken. Echter gebruik je em goed wordt je mix alleen maar mooier en strakker
omdat hij die kleine verschillen welke je altijd zult behouden omdat je met al die verschillende platen in een jaarmix werkt mooi vlak kan trekken..... als je hem natuurlijk maar goed gebruikt... en da's ook een kunst op zich..
Nog ff over die compressor:
Al je een compressor niet goed gebruikt kan ie inderdaad lelijk klinken, daarom moet je met het gebruik van die dingen ook altijd goed uitkijken. Echter gebruik je em goed wordt je mix alleen maar mooier en strakker
omdat hij die kleine verschillen welke je altijd zult behouden omdat je met al die verschillende platen in een jaarmix werkt mooi vlak kan trekken..... als je hem natuurlijk maar goed gebruikt... en da's ook een kunst op zich..
Verwijderd
De groten gebruiken Cubase/Cakewalk/Logic, en hebben geld dus kunnen ze een heleboel verschillende synthesizers/keyboards/modules/mengpanelen enz. kopen.
't aansturen dmv MIDI is wel zo makkelijk... trackers worden niet of nauwelijks gebruikt.
't aansturen dmv MIDI is wel zo makkelijk... trackers worden niet of nauwelijks gebruikt.
Verwijderd
ja voor jaarmixen enzo, is toch cubase heel makkelijk (download demo hier)
wat verder ook door profi people gebruikt wordt is protools van digidesign (hier de demoversie)
verder kan je wel soundforge gebruiken om losse wav'ies te knippen/plakken/timestretchen, maar voor het arrangeren is dat nix natuurlijk...
ander alternatief is cool edit pro ja (zelf nooit gebruikt maar ze zeggen et)
wat verder ook door profi people gebruikt wordt is protools van digidesign (hier de demoversie)
verder kan je wel soundforge gebruiken om losse wav'ies te knippen/plakken/timestretchen, maar voor het arrangeren is dat nix natuurlijk...
ander alternatief is cool edit pro ja (zelf nooit gebruikt maar ze zeggen et)
Sja, ik vind het een gevaarlijk apparaat. Sommige mensen grijpen bij een live mix veel te snel naar een compressor omdat daar het mixen een stuk makkelijker van wordt. Maar goed, soms wil je idd wat compressie. Alleen assosieer ik het al snel met het typische radio geluid.Nog ff over die compressor: Al je een compressor niet goed gebruikt kan ie inderdaad lelijk klinken, daarom moet je met het gebruik van die dingen ook altijd goed uitkijken. Echter gebruik je em goed wordt je mix alleen maar mooier en strakker omdat hij die kleine verschillen welke je altijd zult behouden omdat je met al die verschillende platen in een jaarmix werkt mooi vlak kan trekken..... als je hem natuurlijk maar goed gebruikt... en da's ook een kunst op zich..
Jag
Verwijderd
als je een compressor goed gebruikt krimp je bijv het lage gedeelte wat in zodat je het volume omhoog kan doen. op die manier knallen ju beats er goed uit. je maakt het geluid inderdaad aan het begin wat minder vet, maar bij het afmixen is het essentieel.
probeer eens WaveLab 3
WaveLab rulez!
WaveLab rulez!
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Verwijderd
Ik maak zelf ook muziek met de computer
hier heb je een aantal programmas die goed zijn om muziek te maken:
-Fruity Loops 3 (heb ik zelf ook)
-Fasttracker (gratis)
-madtracker (gratis)
-logic