[Mac OS X] Klok veranderd steeds van tijd

Pagina: 1
Acties:

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb even een vraag. Een paar dagen geleden heb ik Windows Vista geïnstalleerd op mijn MBP via BootCamp en nu merk ik dat de klok onder Mac OS X af en toe veranderd van tijd. Ik heb het nu een paar keer gemerkt als ik m'n MBP uit had gezet, dat hij een paar uur voor stond als ik hem weer aanzette. Als ik even in het klok instellingen menu ging, dan werd de tijd weer goed.
Ik heb een vinkje staan bij "klok automatisch aanpassen aan tijdserver", maar neem aan dat die tijdserver gewoon goed staat.

Heeft iemand enig idee of dit ligt aan Vista of dat het een probleem in OS X is? En in 1 van beide gevallen, wat ik eraan kan doen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mac OS X stelt de systeem klok in op GMT en telt afhankelijk van de ingestelde tijdzone er een aantal uur bij op (of af). Windows gaat er van uit dat de systeemklok is ingesteld op de lokale tijd. Als je dus boot van Mac OS X naar Windows, dan loopt je klok volgens Windows een uur achter en stelt deze bij als hij met de tijdserver synchroniseert. Als je dan weer boot in Mac OS X, wordt er weer een uur bij opgeteld, waardoor de klok nu twee uur voorloopt. Als er vervolgens met de tijdserver wordt gesynchroniseerd, wordt de klok weer twee uur terug gezet.

Volgens mij werdt dit probleem door de laatste Boot Camp drivers opgevangen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Daedalus schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:20:
Mac OS X stelt de systeem klok in op GMT en telt afhankelijk van de ingestelde tijdzone er een aantal uur bij op (of af). Windows gaat er van uit dat de systeemklok is ingesteld op de lokale tijd. Als je dus boot van Mac OS X naar Windows, dan loopt je klok volgens Windows een uur achter en stelt deze bij als hij met de tijdserver synchroniseert. Als je dan weer boot in Mac OS X, wordt er weer een uur bij opgeteld, waardoor de klok nu twee uur voorloopt. Als er vervolgens met de tijdserver wordt gesynchroniseerd, wordt de klok weer twee uur terug gezet.

Volgens mij werdt dit probleem door de laatste Boot Camp drivers opgevangen.
Dat kan ik inderdaad beamen :) Verbaasde mij er eerst ook over maar het is nu voorbij.

If it aint fixed, it's broken.

• Spido
Hmm, maar ik heb het probleem dus nog... Hoe kan je die laatste Bootcamp drivers dan krijgen? Want ik heb gewoon onder Vista de Leopard DVD erin gedaan om de drivers te installeren, maar dat waren dus niet de goeie?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Boot Camp Update 2.1 voor Windows XP, Vista 32 of Vista 64.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Spido
Oke, ik heb die update geïnstalleerd maar het probleem is er nog steeds :(. Of moet ik in Windows - naast het installeren van die update - ook nog een andere instelling aanpassen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Je zou ook Vista op GMT (UTC is het tegenwoordig :P) kunnen instellen en dan geen automatische bijwerking van de tijdserver laten doen, dan moet het probleem ook opgelost zijn.
Pagina: 1