Internet doet het niet op lan

Pagina: 1
Acties:

• Jard
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik zit nu op een lan met 4 pc's. We hebben 1 naar de switch hier getrokken en daar allemaal kabels gewoon de pc's in. Iedereen heeft internet en kan op lan spelen....behalve ik. Ik kan wel in wat shared docs komen van wat mensen maar ik heb geen internetverbinding en ook op lan kan ik geen servers vinden. Hoe kan dit komen? Ik heb thuis ADSL en hier kabel, thuis is het ook gewoon kabeltje er in en ik ben verbonden. Maar hier niet dus.... Waar kan het aanlligen? Of wat moet ik doen?

Specs

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is je IP-configuratie?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Default gateway staat niet goed?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Staat je netwerkverbinding wel op DHCP enabled? :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• Jard
  • Niet online
Ip-configuratie, gateway en dhcp? Hoe kom ik daar achter? Ik heb al wel geprobeerd een ip-adres toe te kennen, en de gateway zelfde als iemand anders uit het netwerk. Sorry, zoals je kunt zien bne ik hier niet zo' n held in!

Specs

Verwijderd

Je geeft al aan dat je zelf een IP-adres hebt proberen toe te kennen. Hoe staat dit bij de andere PCs ingesteld? Als de anderen ook een statisch IP gebruiken moet jij dat ook doen (uiteraard het laatste getal een andere), als de anderen op automatisch ingesteld staan moet jij dat ook doen.

• spone
  • Niet online
Krijg je überhaupt als je alles op automatisch zet een IP-adres, DNS-server en een standaardgateway?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• Jard
  • Niet online
ik sta nu op automatisch, en heb wel een ip-adres toegewezen gekregen nu, dat heb ik nog niet eerder gezien (heb net kabel geprobeerd via usbkastje te doen, nu dus wel ip).

Specs

• Kluk-Kluk
  • Laatst online: 19:56

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Zou zomaar kunnen dat je WXP firewall eea blocked.... Zet dat ding eens uit :P

Powered By C8H10N4O2

• spone
  • Niet online
Jard schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:07:
ik sta nu op automatisch, en heb wel een ip-adres toegewezen gekregen nu, dat heb ik nog niet eerder gezien
Wat heb je dan anders gedaan dan eerst?
(heb net kabel geprobeerd via usbkastje te doen, nu dus wel ip).
Kabel? Wat voor kabel? Internet via de coaxkabel? Netwerkkabel? USB-kabel? USB kastje? Waar heb je het in hemelsnaam over :P

• Jard
  • Niet online
Kluk-Kluk schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:12:
Zou zomaar kunnen dat je WXP firewall eea blocked.... Zet dat ding eens uit :P
Heb ik uit.

Er staat ook:

Status: Verbonden
Duur: telt ook gewoon
Snelheid 100,00 mbps

En hij verzend ook gewon pakketten.

Specs

Verwijderd

Misschien dat ik een zelfde soort probleem heb: sinds een paar weken kan de laptop van mijn ouders niet meer browsen. Er is wel gewoon een verbinding met het internet en MSN e.d. werkt prima, maar browsen via zowel IE als Firefox geeft onmiddelijk na het opgeven van een adres een 404. Ook IE gerelateerde programma's zoals Outlook kunnen geen verbinding maken. Ik heb m'n eigen computer opgehaald en getest en die werkt wel gewoon prima, ik neem dus niet aan dat het aan de modem of router ligt. De laptop draait Windows Vista en als ik daar het 'diagnose en herstel' ding draai, zegt ie "'www.microsoft.com is niet ingesteld voor het maken van een verbinding met deze computer door poort 'WWW-service (HTTP)'"

IPv6 uitzetten (zowel op de kaart als in het register) heeft niet geholpen en virusscans van Kaspersky en Avira wijzen allebei niets uit. Zowel ping als traceroute naar google waren in orde. Ik sta nu op het punt om gewoon een back-up van alles te maken en het kreng te formatteren.

• Jard
  • Niet online
Update:

Aangezien ik mijn internet niet aan de praat kon krijgen op de lan ben ik maar naar huis gegaan. Thuis eenmaal pc ed aangesloten....doet mijn internet het hier ook niet meer. Naar mijn weten staan alle settings hetzelfde als ik thuis voor de lan al had.

Ik heb wel gewoon een ip nu etc. en ik kan ook pingen. Dat moet toch naar je eigen ip?

Specs

Verwijderd

Nee pingen moet je niet naar jezelf doen, dat zal al gauw goed gaan ;) Ping naar je router of een andere pc in het netwerkje.

• Jard
  • Niet online
Default gateway, dns server en dhcp server hebben zelfde ip. Als ik die ping krijg ik time-out.

Specs

Verwijderd

Heb je geen andere computers in je netwerk zodat je de instellingen kunt vergelijken? Je kan er van uit gaan dat op alle pc's dezelfde default gateway, dns en dhcp server staan. Desnoods even handmatig instellen met gegevens van andere pc (als het ip zelf maar niet dubbel in je netwerk voorkomt).

Verwijderd

Tja, dat schiet dus ook niet op op deze manier...

Beste TS: probeer dit eens:

Druk op de groene startknop in XP, klik dan in het menu op uitvoeren, type in het schermpje dit:

cmd

en druk op de Enter toets.

Daarna type je in het nieuwe (zwarte scherm) dit:

ipconfig /all

Je krijgt dan een heleboel informatie te zien.

Die informatie moet je dan even hier op het forum zetten en dan is er wel iemand die je verder kan helpen.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:59:
Tja, dat schiet dus ook niet op op deze manier...

Beste TS: probeer dit eens:

Druk op de groene startknop in XP, klik dan in het menu op uitvoeren, type in het schermpje dit:

cmd

Daarna type je in het nieuwe (zwarte scherm) dit:

ipconfig /all

Je krijgt dan een heleboel informatie te zien.
Die informatie moet je dan even hier op het forum zetten en dan is er wel iemand die je verder kan helpen.
Na je wat te hebben ingelezen over netwerken en de handleiding van je router te hebben bestudeerd probeer je met behulp van deze gegevens het probleem op te lossen
Kom je er na lang proberen en veel gezoek niet uit, vind dan je weg naar dit forum
:+

Verwijderd

hoeveel poorts switch heb je eigenlijk.?
en heb je een modem of een modem/router ?
Pagina: 1